گزارش و تحلیل

حمایت ناتو از اوکراین؛ چگونه و به چه وسیله ای؟

ناتو
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2024
اشتراک
نشریه غربی در مطلبی می نویسد، ناتو خود را متعهد به حمایت از اوکراین در مبارزه با روسیه کرده است، اما چگونه این کار را انجام می دهد؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه The National Interest، درگیری اوکراین، مانند بسیاری دیگر، در رازها و دروغ ها پوشانده شده است. یکی از ماندگارترین افسانه ها: تجهیزات نظامی که ناتو به نیروهای مسلح اوکراین منتقل می کند در جنگ علیه ارتش روسیه به آنها کمک می کند.
سلاح های مکرون برای جنگ مناسب نیست
دولت فرانسه به رهبری امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، یکی از فعال ترین حامیان مداخله ناتو در درگیری اوکراین است. پاریس تعداد زیادی تانک "AMC-10RC" زره پوش سبک را به کی یف ارائه کرد. با این حال، ""AMC-10RC یک تانک دهه 1980 است که آخرین بار در سال 2000 مدرنیزه شد. در فرانسه، آنها در سال 2021، یک سال قبل از شروع عملیات ویژه روسیه، از خدمت خارج شدند. به نوشته فوربس، این تانک ها "بیش از حد در برابر حملات جبهه ای آسیب پذیر هستند". به گفته اوکراینی ها، آنها برای نبرد نامناسب هستند. هنگامی که نیروهای مسلح اوکراین برای شکستن جبهه های روسیه به سلاح نیاز داشتند، خودروهای زرهی قدیمی فرانسوی را دریافت کردند که در میدان نبرد تکه تکه شدند.
یک فرد بدبین به این نتیجه می رسد که یک توطئه جهانی وجود دارد که هدف آن خلاص کردن زرادخانه های غربی از سلاح های منسوخ و وادار کردن این کشورها به خرید سیستم های گران تر و مدرن تر است.
به هر حال، "کمک" فرانسه تنها منجر به تلفات غیر ضروری بسیاری در میان سربازان نیروهای مسلح اوکراین شد.
تانک های "مبارک"
از زمان آغاز درگیری، ناتو بسیاری از عتیقه جات را به کی یف عرضه کرده است. به ویژه، لهستان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی "T-72" و ""PT-91 قدیمی دوران شوروی را به اوکراین فرستادند. روس ها بر خلاف اوکراینی ها سیستم های پیشرفته تری داشتند. انگلیسی ها 14 تانک بازسازی شده "چلنجر-2" فرستادند که قرار بود حذف شوند.
آمریکایی ها قول دادند که سی و یک دستگاه تانک "M1Abram" به اوکراین بدهند. اما اکثر مردم متوجه نشده اند که پنتاگون قصد ندارد "آبرامز" نو و مدرنیزه شده را به اوکراین بفرستد، بلکه مدل های قدیمی به اوکراین ارسال می کند.
با این وجود، ناتو همچنان از نظر سیاسی علاقه زیادی به درگیری با روسیه دارد. از این رو، سال گذشته، در همین زمان، کشورهای اروپای شرقی به تحریک آمریکا و انگلیس از آلمان خواستند مدرن ترین تانک اصلی زرادخانه غربی، پلنگ آلمانی "لئوپارد-2" را به اوکراین ارائه دهد. حدود 18 دستگاه از این تانک هم اینک ارسال شد. و در عرض یک سال، تا ژانویه 2024، اوکراین بیشتر این "لئوپارد-2" را از دست داد. علاوه بر این، گزارش هایی وجود دارد که در بسیاری از موارد، مشکلات فنی به دلیل عدم انجام تعمیر و نگهداری مناسب از تانک ها توسط نیروهای مسلح اوکراین به وجود می آید.
همانطور که یک کهنه سرباز تانک آمریکایی به مولف این مطلب گفت: "ما می توانیم بهترین تجهیزاتجهان را به اوکراینی ها بدهیم، اما آنها مثل سابق این تجهیزات را از دست خواهند داد زیرا نمی دانند چگونه از آن به درستی استفاده کنند".
جنگنده های قدیمی به اوکراین کمک نمی کنند
برای دادن فرصتی به اوکراینی ها برای شکست ارتش عظیم روسیه، تصمیم گرفته شد که هواپیماهای جنگی، به ویژه F-16 را به کی یف منتقل کنند. هلند اعلام کرد که دوازده جت جنگنده به اوکراین می فرستد. و مگر باور کنیم که این 12 فروند هواپیما که به پایان عمر خود نزدیک می شوند، جریان درگیری بزرگ با یک قدرت مسلح هسته ای را تغییر دهند؟
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2024
روسیه چه نوع ضربه ای به ناتو در اوکراین وارد کرده است؟
علاوه بر این، بهره برداری از این سیستم ها، به پرسنل تعمیر و نگهداری، به تجهیزات مناسب و به سطح آموزش مناسب خلبانان اوکراینی نیاز دارد. در یکی از گزارش ها گفته شده که اوکراینی ها تا ماه ژوئیه، قادر به پرواز با این جنگنده ها نخواهند بود و تنها تعداد کمی از هواپیماها در یک زمان مورد استفاده قرار می گیرند. و باز هم این F-16 ها در مقایسه با نسل پنجم هواپیماهای جنگی روسیه، قدیمی هستند.
ولخرجی خالص
کمک های ناتو به اوکراین سود واقعی به همراه نداشته است و درگیری به نفع کی یف توسعه نمی یابد. تقریباً دو سال پیش، رهبران آمریکا و بریتانیا به جای درخواست از اوکراین برای مذاکره در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز، از دولت کی یف خواستند که به حملات خود ادامه دهد. به نظر می رسد که جنگ به زودی پایان می یابد. شکست نیروهای مسلح اوکراین در حال حاضر نزدیک است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала