کمبود 56 میلیارد یورویی اروپا برای هزینه های دفاعی ناتو

© AP Photo / Virginia Mayoناتو
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2024
اشتراک
کشورهای ناتو متعهد شده اند که 2 درصد از تولید ناخالص داخلی را به عرصه دفاع اختصاص دهند، اما همه این الزامات را رعایت نمی کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مطالعه‌ای که توسط موسسه تحقیقات اقتصادی مونیخ برای فایننشال تایمز انجام شده است، کشورهای اروپایی عضو ناتو به ۵۶ میلیارد یورو مکمل در سال نیاز دارند تا بتوانند به هدف هزینه‌های دفاعی ائتلاف که ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی تعیین شده است،برسند.
در حال حاضر، کشورهای ناتو متعهد شده اند که 2 درصد از تولید ناخالص داخلی را به عرصه دفاع اختصاص دهند، اما همه این الزامات را رعایت نمی کنند.
به نوشته نشریه نامبرده، اعضای اروپایی ناتو باید سالانه 56 میلیارد یورو اضافی برای تامین هزینه های دفاعی این ائتلاف پیدا کنند، اما کسری بودجه در دهه گذشته به نصف کاهش یافته است.
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2024
گزارش و تحلیل
آیا جاه‌طلبی‌های الیزه اروپا را وارد جنگ بزرگ خواهد کرد؟
این مطالعه نشان داد که بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا با کمترین هزینه نظامی، مانند ایتالیا، اسپانیا و بلژیک، همزمان از بالاترین سطح بدهی و کسری بودجه در اروپا برخوردارند."
همانطور که مشخص شد آلمان با یشترین کسری در سال 2023 مواجه شد. این کشور در سال گذشته 14 میلیارد یورو کمتر از آنچه برای دستیابی به اهداف دفاعی نیاز داشت، هزینه کرد. با این حال، همانطور که اشاره شد، در طول یک دهه گذشته، برلین توانست این شکاف را به نصف کاهش داده، با تورم تعدیل کند و قصد دارد آن را به طور کامل در سال جاری برطرف کند. پس از آلمان، اسپانیا (11 میلیارد یورو)، ایتالیا (10.8 میلیارد یورو) و بلژیک (4.6 میلیارد یورو) در لیست کمبود بودجه قرار دارند.
مارسل شلپر، اقتصاددان مؤسسه تحقیقات اقتصادی مونیخ در توضیح گفت: «کشورهایی که سطح بدهی بالایی دارند و هزینه بهره بالایی دارند، فضای کمی برای افزایش بدهی دارند، بنابراین تنها راه واقع بینانه برای انجام این کار، کاهش هزینه ها در سایر زمینه ها است. اما این کار آسانی نیست و ما دیدیم وقتی آلمان تلاش کرد یارانه های دیزل کشاورزی را کاهش دهد و کشاورزان برای اعتراض به خیابان ها ریختند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала