مکرون: اظهارات من در مورد اوکراین سنجیده بوده است

مکرون
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه: اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" موافقت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، که به دلیل اظهاراتش درباره احتمال اعزام سرباز به اوکراین مورد انتقاد شدید قرار گرفته، گفت که تمام سخنان وی در مورد درگیری در اوکراین از روی بی فکری نبوده است.
در حاشیه افتتاحیه دهکده المپیک روز پنجشنبه از مکرون سوالی درباره اوکراین پرسیده شد. رئیس جمهور به نامناسب بودن اظهارنظرهای ژئوپلیتیکی اشاره کرد، اما اطمینان داد که موضع وی در این زمینه سنجیده بوده است.
مکرون به خبرنگاران گفت:" این یک موضوع بسیار جدی است، هر کلمه‌ای که در این زمینه به زبان می‌آورم سنجیده، اندیشیده شده و تأیید می‌شود".
کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2023
"بیدار شوید!": بیانیه غیرمنتظره فرانسه درباره روسیه
پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" موافقت کرده است که موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین را تامین می‌کند. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ، هر کاری انجام خواهد داد.
به گفته وی، رهبران کشورهای غربی درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین گفت وگو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. بعداً، گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه، پس از اظهارات ماکرون، نیز اعزام ارتش به اوکراین را رد نکرد و افزود که پاریس "نمی‌تواند با پیروزی روسیه کنار بیاید".
کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی در مذاکرات وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، پیشتر به اسپوتنیک گفته بود که اعزام احتمالی نیرو توسط کشورهای غربی به اوکراین خطر درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала