- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حمله نیروهای روسیه به سایت مونتاژ موتور هواپیما اوکراین

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر نیروهای روسیه در منطقه زاپاروژیه
نیروهای روسیه در منطقه زاپاروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2024
اشتراک
با توجه به تلفات زیاد آنها در جبهه و نیاز فوری به بازسازی تجهیزاتی که قبلا در انبار ذخیره شده بود، این حملات برای نیروهای مسلح اوکراین "دردناک" است.
به گزارش اسپوتنیک، سایت صنعتی کارخانه "موتور سیچ" در زاپاروژیه مورد حمله قرار گرفت. وی گفت: دو حمله به محل مونتاژ و تعمیر موتور هواپیما به ثبت رسیده است.
به گفته روگوف، با توجه به تلفات زیاد آنها در جبهه و نیاز فوری به بازسازی تجهیزاتی که قبلا در انبار ذخیره شده بود، این حملات برای نیروهای مسلح اوکراین "دردناک" است.
منطقه زاپاروژیه پس از همه پرسی برگزار شده در سپتامبر 2022 که کی‌یف نتایج آن را به رسمیت نمی‌شناسد، به تابعیت فدراسیون روسیه درآمد.
اوکراین همچنان به گلوله باران این سرزمین ادامه می دهد. تاکنون بیش از 70 درصد از منطقه تحت کنترل روسیه درآمده است. نیروهای مسلح اوکراین همچنان مرکز منطقه، شهر زاپاروژیه را تحت اشغال خود دارند. از مارس 2023، ملیتوپل به طور موقت به مرکز اداری منطقه تبدیل شده است.
حمله گسترده ارتش روسیه به کارخانجات مجتمع صنایع نظامی- اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حمله گسترده ارتش روسیه به کارخانجات مجتمع صنایع نظامی اوکراین
شایان ذکر است، نیروگاه اتمی زاپوروژیه در کنار شهر انرگودار در اوکراین واقع شده است. این نیروگاه از نظر تعداد واحد و ظرفیت نصب شده، به عنوان بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا شناخته شده است. از ماه مارس 2022، پس از گلوله باران زاپوروژیه توسط اوکراین، این ایستگاه نیروگاه اتمی، توسط ارتش روسیه محافظت می شود. وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که این امر برای جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو ضروری است. ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران انرگودار، روستاهای اطراف و قلمرو نیروگاه هسته ای زاپوروژیه در مجاورت این شهر ادامه می دهد.
مراسم امضای توافقنامه های الحاق چهار سرزمین جدید - جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیا به روسیه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز جمعه در تالار گئورگیوسکی کرملین با حضور نمایندگان پارلمان برگزار می‌شود.
یادآور می شود همه پرسی درباره موضوع الحاق به روسیه از 23 تا 27 سپتامبر در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در استان های خرسون و زاپروژیا برگزار شد. با توجه به نتایج پردازش 100٪ از آرا، در جمهوری خلق دونتسک ، 99.23٪، در جمهوری خلق لوهانسک 98.42٪، در استان خرسون 87.05٪، در استان زاپروژیا 93.11٪از مردم به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند. پوتین هفته گذشته اعلام کرده بود روسیه از تصمیمی که توسط ساکنان مناطق دونباس، زاپروژیا و خرسون اتخاذ شده، حمایت خواهد کرد.
خود مردم این مناطق ابتکار برگزاری فوری همه پرسی را مطرح کردند. به گفته نمایندگان این جمهوری ها و مناطق، پیوستن به روسیه باعث امنیت سرزمین های آنها و احیای عدالت تاریخی خواهد شد. به نظر آنها، این تصمیم در شرایط اجرای اقدامات تروریستی مداوم توسط مقامات اوکراینی و اعضای ناتو که برای کشتن غیرنظامیان سلاح تحویل می دهند، بسیار ضروری است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2024
لاوروف: طرح های غرب برای منزوی کردن روسیه شکست خورده است
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
در 24 فوریه، چین یک طرح 12 ماده ای برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین ارائه کرد. پیشنهادات اصلی پکن از سرگیری مذاکرات صلح و توقف درگیری ها بود. چین از طرفین خواست تا به حاکمیت همه کشورها با رعایت منشور سازمان ملل احترام بگذارند و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала