لاوروف: طرح های غرب برای منزوی کردن روسیه شکست خورده است

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2024
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه گفت: طرح های کشورهای غربی برای انزوای روسیه شکست خورده است.
به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: در شرایط افزایش درک متقابل با کشورهای شرق جهانی و جنوب جهانی در مورد تصویر آینده، قانونمند به نظر می رسد که برنامه های اقلیت غربی برای منزوی ساختن روسیه، ایجاد نوعی "مانع بازدارنده" در اطراف ما. شکست خورده است.
وی خاطرنشان کرد که از جمله خود مبتکران سیاست ضد روسی باید این را بپذیرند. اما آنها پتانسیل اقدامات خصمانه را تمام نکرده اند و به افزایش فشار بر مسکو و متحدانش ادامه خواهند داد.
برای انجام این کار، نیروهای ضد روسیه نه تنها از مقامات اوکراینی، بلکه از زرادخانه گسترده ای از ابزارهای جنگ ترکیبی در اقتصاد، امور مالی، فضای خبر رسانی، فرهنگ و ورزش استفاده خواهند کرد.
لاوروف تاکید کرد که همه این اقدامات غرب را می توان هر روز مشاهده کرد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2024
لاوروف: روسیه آماده حل و فصل درگیری در اوکراین است
او خاطرنشان کرد: واشنگتن و متحدانش از رویاهای تحمیل یک شکست استراتژیک به ما دست برنمی‌دارند، اما اخیراً با مشاهده اقدامات موفقیت‌آمیز ارتش روسیه در صحنه عملیات نظامی در اوکراین، غرب دیگر از پیروزی خود سخن نمی گوید، بلکه درباره چگونگی جلوگیری از پیروزی پوتین آن صحبت می‌کند."
وی تاکید کرد که امنیت روسیه از جمله مناطق جدید به طور قابل اعتمادی تامین خواهد شد و اهداف عملیات ویژه در این زمینه محقق خواهد شد.
در عین حال، لاوروف افزود که مسکو برای حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک مبتنی بر در نظر گرفتن منافع و واقعیت‌های مشروع خود که "در طول سال‌های متمادی توسعه یافته و اکنون به وضعیت کنونی منجر شده است" آماده است.
وزیر امور خارجه روسیه در پایان گفت: اما گزینه‌های مذاکره هنوز قابل مشاهده نیستند، زیرا طرف مقابل نمی‌خواهد منافع روسیه و واقعیت‌های میدانی را در نظر بگیرد و همچنین پیشنهاد جدی برای حل و فصل ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала