دبیرکل سازمان ملل متحد: کی‌یف لیست قربانیان تحریکات بوچا را ارائه نمی‌کند

© AP Photo / John Thysآنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2024
اشتراک
دبیرکل سازمان ملل اجازه ندارد حتی سعی کند حقیقتی را که دست نشانده‌های غربی را افشا می‌کند، آشکار سازد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با اسپوتنیک اطلاع داد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تأیید می‌کند که کی‌یف فهرستی از قربانیان تحریکات در بوچا را ارائه نمی‌کند و این موضوعی ناخوشایند برای سازمان ملل است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در پایان ژانویه سال 2024، در جریان نشست شورای امنیت، یادآور شد که او بارها شخصاً از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته بود تا به کی‌یف کمک کند فهرست اسامی کسانی را که گفته می‌شود کشته شده‌اندهمانطور که کی‌یف ادعا می‌کند توسط پرسنل نظامی روسیه در بوچا، تحویل دهد. اما درخواست های وی بی پاسخ مانده است.
به گفته لاوروف، دبیرکل سازمان ملل "به سادگی اجازه ندارد حتی سعی کند حقیقتی را که دست نشانده‌های غربی را افشا می‌کند، نشان دهد".
به نوبه خود، استفان دوجاریک، نماینده رسمی دبیرکل تأیید کرد که سازمان ملل درخواستی از مسکو در خصوص فهرستی از قربانیان تحریکات در بوچا دریافت کرده است.
معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل به این نکته اشاره نمود که حتی با وجود توانایی اوکراینی ها برای انجام این نوع دستکاری ها و حقه‌بازی ها، تصور اینکه چگونه این امر می تواند تحقق یابد بسیار دشوار است. به همین دلیل است که هیچ کس لیستی به ما ارائه نمی دهد.
بوچا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
گزارش و تحلیل
فیلم "بوچا" جنایت دیگر اوکراین
وزارت دفاع فدراسیون روسیه در آوریل سال گذشته اعلام کرد که تصاویر و ویدئوهای منتشر شده توسط کی یف که گویا نشان دهنده جنایات ارتش روسیه در بوچا در منطقه کی‌یف است، یکی دیگر از اقدامات تحریک آمیز اوکراین است. همانطور که در بخش نظامی روسیه اشاره شد، در طول مدتی که شهر تحت کنترل فدراسیون روسیه بود، حتی یک ساکن محلی از هیچ گونه اقدام خشونت آمیز رنج نبرد.
وزارت دفاع خاطرنشان کرد که تمامی واحدهای روسی در 30 مارس 2022 به طور کامل از بوچا عقب نشینی کردند و خروجی های شهر در جهت شمالی مسدود نشد، در حالی که حومه جنوبی از جمله مناطق مسکونی توسط نیروهای اوکراینی به طور شبانه روزی از توپخانه کالیبر بزرگ، تانک ها و سیستم های موشک پرتاب چندگانه مورد گلوله‌باران قرار می‌گرفت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت: "روسیه قاطعانه هرگونه اتهام دست داشتن در کشتار بوچا را رد می کند و از رهبران بین المللی می خواهد که در طرح اتهامات گسترده علیه روسیه عجله نکنند، بلکه به استدلال های مسکو گوش دهند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала