گزارش و تحلیل

فیلم "بوچا" جنایت دیگر اوکراین

© REUTERS / Zohra Bensemraبوچا
بوچا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
اشتراک
غرب می خواهد بصورت یکطرفه اخبار دروغ را در جهان تبلیغ بکند.
چندی پیش، مقامات اوکراینی و رسانه‌ها ویدئویی را پخش کردند که ظاهراً در شهر بوچا، منطقه کی یف، جایی که اجساد کشته‌شدگان در جاده‌ها قرار دارند، فیلم‌برداری شده است. بسیاری از کاربران اعتبار اتهامات کی‌یف علیه مسکو را زیر سوال بردند و خاطرنشان کردند که در نزدیکی اجساد روی زمین خونی وجود ندارد. همچنین کاربران متوجه شدند که "مرده ها" دستان خود را حرکت می دهند و با نگاه کردن به آینه عقب خودروی اپراتور، به نظر می رسد که یکی از "مرده ها" به محض عبور خودرو تغییر وضعیت می دهد.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که تمام عکس‌ها و ویدئوهای منتشر شده توسط رژیم کی‌یف که گویا "جنایت" توسط پرسنل نظامی روسیه در شهر بوچا در منطقه کی‌یف بوده، "یک اقدام تحریک آمیز دیگر" است. در طول مدتی که این شهرک تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه بود، حتی یک ساکن محلی از هیچ گونه اقدام خشونت آمیز رنج نبرد. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که تمام واحدهای روسی در 30 مارس به طور کامل بوچا را ترک کردند.
اسپوتنیک با دکتر روح الله مدبر تحلیلگر مسائل روسیه در رسانه های ایران در خصوص فیلم گویا " قتل عام در بوچا" توسط روسیه به گفتگو نشست.
مدبر: آنچه که در مسأله بوچا توسط اوکراین در حال رخ دادن است، این یک فیلم دروغین توسط بخش نئونازی ارتش اوکراین است. روز گذشته هم یک فیلم مشخص پخش شد در فضای مجازی که اتفاقا دروغ های اوکراینی ها را افشا می‌کند. در آن فیلم، نئونازی‌های اوکراین به دیگران اعلام می کنند که هر کس که بازوبند آبی ندارد را مورد هدف قرار بدهید.
آمریکا از جنگ روانی غرب با پوتین خبر داد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
آمریکا از جنگ روانی غرب با پوتین خبر داد
این نشاندهنده آن است که بخش نئونازی ارتش اوکراین افراد قصی القلبی هستند که طی این مدت هم مردم اوکراین را به عنوان سپر انسانی قرار دادند. البته آنچه که در بوچا رخ داده است، یک فضای تبلیغاتی است که با هماهنگی رسانه های غربی، اوکراینی ها می خواهند از این موضوع و با این دروغ پراکنی و فیلم سازی و فضا سازی، با حمایت رسانه های غربی، علیه ارتش روسیه استفاده بکنند.
روسیه 4 روز هست که این منطقه را ترک کرده و از منطقه خارج شده است، و از زمانی که اوکراینی ها وارد بوچا شدند، این اتفاقات رخ داده است، و هر کسی که در آنجا کشته شده و هر اتفاقی که در آنجا رخ داده است، قاعدتا مشخص است که توسط ارتش اوکراین صورت گرفته است و بخش دیگری از افراد مثل فضاسازی تبلیغاتی که در بیمارستان معروف ماریوپل بود که اوکراینی ها به دروغ اعلام کردند که روسیه به بیمارستانی در ماریوپل حمله کرده و خانمی که فکر کنم اسمش ماریانا بود، را معرفی کردند به عنوان "یک خانم باردار که توی عملیات روسیه خودش و فرزندش زخمی و بعد کشته شدند"، اما بعدها مشخص شد که این خانم، که تمام رسانه های غربی عکس او را نشان دادند، این هم یک دروغ تبلیغاتی و فیلم سازی تبلیغاتی توسط ارتش اوکراین علیه روسیه بوده است.
چند نکته بسیار حائز اهمیت است. امروز ما مسأله ای که داریم می بینیم این است که اوکراین از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کند و حتی از جان مردم برای ابزار تبلیغاتی استفاده می کند. خود اوکراینی ها و ارتش اوکراین و نئونازی ها مردم را می کشند برای اینکه این ابزار تبلیغاتی و روش تبلیغاتی برای آنها باشد.
این موضوع، موضوع بسیار خطرناکی است. غربی ها باید از این فضایی که بصورت کورکورانه دارند از اوکراین دفاع و حمایت می کنند خارج بشوند. الان فرانسه حمایتی که دارد سر قضیه بوچا از زلنسکی می کند، یک حمایت غیرمنطقی و نادرست است. بزودی هم مشخص خواهد شد که تمام این صحنه سازی هایی که اوکراین کرده، صحنه سازی های دروغینی برای تبلیغات منفی علیه روسیه است.
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
کمک ۳۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین
اگر دقت کنید در تمام طول عملیات نظامی ویژه ای که روسیه در اوکراین انجام داده است برای این است که اوکراین را از نئونازی ها تخلیه بکند و اوکراین را از سلاح های کشتار جمعی خلع سلاح بکند. می دانید طی این مدت مشخص شد دهها مرکز تولید سلاح های شیمیایی و مواد میکروبی بر مبنای پاتوژن در اوکراین بوده، و تمام اینها شناسایی شد و اینها خطر جدی برای منطقه بود، اما هر بار که روسیه، در مذاکراتی که صورت داده، خواسته کریدورهایی برای خروج امن نیروهای مردمی و غیرنظامی صورت بگیرد، اوکراینی ها نگذاشتند این کریدورها عملیاتی بشود. فراموش نمی کنیم که در چند مورد، اوکراینی ها به مردمی که در حال خروج از این کریدورها بودند حمله کردند.
مسأله بعدی که بسیار حائز اهمیت است، فراموش نمی کنیم فیلمی که پخش شد و اوکراینی ها آن فیلم را از شکنجه سربازان روسیه تهیه کرده بودند. در فیلم شکنجه سربازان روسیه نشان می دادند که سربازان روسی را زنده و در حالی که روی زمین افتاده بودند به پایشان شلیک می کردند و پای آنها را می شکستند. اوکراینی ها با غرور، این فیلم را که یک جنایت جنگی بود پخش کردند، اما هیچوقت ندیدیم که فرانسه و آمریکا، این جنایت جنگی اوکراینی ها را محکوم بکند.
تمام اینها نشاندهنده آن است که امروز آنچه که در بوچا بصورت دروغ در حال پخش و تبلیغ است، یک نمایش تحریک آمیز توسط اوکراین و هماهنگی و همکاری با آمریکا و غرب برای فشار آوردن به روسیه و برای اینکه مذاکرات صلح به نتیجه ای نرسد، است. و از همه مهمتر چهره واقعی و خشونت آمیز نئونازی های اوکراین را که حتی به مردم اوکراین، برای رسیدن به اهداف خودشان هم رحم نمی کنند را مشخص کرده است.
پسکوف فیلترینگ لینکدین را قانونی دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
پسکوف، پوتین را برند روسیه خواند
اگر در طول این مدت نگاه کرده باشیم، فقط روسیه است که با کامیون های بشردوستانه و کمک های بشردوستانه دارد به مردم اوکراین در مناطق درگیری کمک می کند. اما من هیچوقت تا بحال ندیدم که اوکراین کمکهای بشردوستانه به مردم خودش در اوکراین فرستاده باشد و این در حالی است که ولادیمیر زلنسکی که خودش یک هنرپیشه سینمایی است، اوکراین را محل ورود گروه های تروریستی خارجی کرده و داعشی ها را وارد اوکراین کرده و امنیت نظام بین الملل را به خطر انداخته و با ابزار دروغین تبلیغاتی می خواهد جنایات خودش را مخفی بکند.
مسأله دیگری که بسیار مهم است، این است که غربی ها نشان دادند که رفتار های آنها و رسانه های غربی، یک رفتار فاشیستی است. اینکه رسانه های غربی آمدند و تمام رسانه های روسی، مثل اسپوتنیک و راشیا تودی را در اروپا محدود کردند به این دلیل بوده است که آنها نخواستند و نمی خواهند که صدای حقیقت و واقعیت توسط رسانه های روسی پخش بشود و غرب می خواهد بصورت یکطرفه اخبار دروغ را در جهان تبلیغ بکند.
اما اکنون ما می بینیم که در اروپا، مردمی هستند که آزادانه متوجه هستند که واقعیت چیست. مردمی هستند که به کشورهایشان معترض هستند از اینکه عضو ناتو شدند، حتی مردم یونان و برخی از آلمان، فرانسه و صربستان و تمام اینها دارند اعتراض می کنند به کشورهایی که دارند سلاح می دهند به اوکراین و این جنگ را گسترده می کنند، نشاندهنده آن است که تبلیغات دروغین و یکطرفه غرب هم موقتی است و همیشه موفق نخواهد بود.
درخواست روسیه برای نشست شورای امنیت در رابطه با اقدامات تحریک آمیز افراطی ها در بوچا  در اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
درخواست روسیه برای نشست شورای امنیت در رابطه با اقدامات تحریک آمیز افراطی ها در بوچا در اوکراین
غربی ها خواستند جنایت ارتش اوکراین در بوچا و از همه مهمتر 8 سال جنایت در دونباس را مخفی بکنند. اما می دانیم که 8 سال نسل‌کشی در دونباس صورت گرفته و هزاران کودک و زن و سالخورده توسط بخش نئونازی ارتش اوکراین کشته شدند اما غربی ها با رسانه های خود خواستند آن را سانسور کنند. امروز سانسور در دنیا دیگر موثر نیست و همه افراد می توانند اخبار حقیقی را متوجه بشوند. مثل اینکه همه بزودی متوجه خواهند شد که تمام فیلم هایی که در بوچا، آمده دروغین و فیک است.
گفتنی است، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، روسیه با توجه به "تحریک آشکار رادیکال های اوکراینی" در شهر بوچا در نزدیکی کی یف که وزارت دفاع روسیه پیشتر آن را صحنه سازی توصیف کرده بود، درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای روز دوشنبه کرده است.
پیشتر وزارت دفاع روسیه طی بیانیه ای ضمن تکذیب اتهامات کی یف درباره قتل عام در بوچا اعلام کرد که عکس‌ها و ویدئوهای منتشر شده توسط این رژیم مبنی بر "جنایات ارتش روسیه" در بوچا یک اقدام تحریک آمیز دیگر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала