تأثیر گفتگوی پوتین با تاکر کارلسون در دنیای آنگلوساکسون

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین در مصاحبه با تاکر کارلسون
پوتین در مصاحبه با تاکر کارلسون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2024
اشتراک
گای متان، روزنامه نگار سوئیسی و عضو پارلمان کانتون ژنو به اسپوتنیک گفت که مصاحبه تاکر کارلسون با پوتین تأثیر زیادی در جهان آنگلوساکسون داشت، اما این مصاحبه در اروپا به دلیل مانع زبانی و این واقعیت که سوالات مطرح شده مربوط به اروپایی ها نیستند، تأثیر زیادی نداشت.
به گزارش اسپوتنیک، کارلسون بامداد جمعه به وقت تهران مصاحبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در وب سایت خود و سپس در شبکه اجتماعی X و یوتیوب منتشر کرد. این مصاحبه طی حدود 14 ساعت گذشته از زمان انتشارش در شبکه اجتماعی X بیش از 107 میلیون بازدید داشته است. ویدیوی منتشره از آن در یوتیوب نیز به بیش از 5.4 میلیون بازدید رسیده است.
روزنامه نگار سوئیسی می گوید "فکر می‌کنم این مصاحبه برای مخاطبان آمریکایی که اطلاعات ضعیفی در مورد درگیری در اوکراین دارند عالی بود. تاکر کارلسون کار خوبی انجام داد. اتفاقاً مصاحبه او تأثیر بسیار زیادی در جهان آنگلوساکسون داشت. اما من فکر نکنید در اروپا چنین خواهد بود از یک سو، به دلیل محدودیت زبان، زیرا عموم مردم در این قاره انگلیسی صحبت نمی کنند، و به دلیل اینکه کارلسون یک آمریکایی است نه اروپایی. برای متقاعد کردن اروپایی ها، به خبرنگارانی نیاز است که سؤالاتی را بپرسند که به طور خاص مربوط به اروپایی‌ها باشد، کسانی که نگرش مشابه آمریکایی‌ها نسبت به اوکراین و روسیه ندارند."
مصاحبه تاکر کارلسون، روزنامه‌نگار آمریکایی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2024
مصاحبه با پوتین در صفحات اول تمام رسانه های بزرگ آلمان بازتاب یافت
متان افزود که مصاحبه کارلسون به ندرت در اروپا و سوئیس بازنشر می شود، به استثنای تعداد بسیار کمی از رسانه ها و سایت های اینترنتی که از روسیه و چندقطبی بودن حمایت می کنند. این کارشناس خاطرنشان کرد: باید بتوان به مخاطبان غربی گسترده ای دست یافت که عمدتاً به دلیل تبلیغات تحت تاثیر روس هراسی باقی می مانند.
روزنامه نگار سوئیسی در پایان گفت: "امیدوارم این مصاحبه تاثیر طولانی مدتی بر ایالات متحده داشته باشد، که در حال حاضر بسیار مثبت خواهد بود زیرا ایالات متحده نقش کلیدی در حمایت از جنگ و اوکراین ایفا می کند. اما فکر می کنم برای تغییر نقطه نظر غرب به نفع صلح کافی نخواهد بود. برای انجام این کار، از یک سو باید به سؤالاتی که اروپایی‌ها را نگران می‌کند پاسخ داد و از سوی دیگر، اروپایی‌ها را متقاعد کرد که اوکراین هیچ شانسی برای پیروزی در این جنگ ندارد و بنابراین، آنها با تلاش برای ادامه آن ممکن است همه چیز را از دست بدهند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала