آمریکا می ترسد، زالوژنی ارتش را علیه زلنسکی تحریک کند

زلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2024
اشتراک
نولاند برای مذاکره با زالوژنی وارد کی‌یف شد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس یک مقاله تحلیلی منتشره در پورتال "آسیا تایمز" هنگ کنگ، ایالات متحده، ویکتوریا نولاند معاون وزیر امور خارجه را به دلیل ترس از اینکه والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین از ارتش علیه ولادیمیر زلنسکی استفاده کند را به کی‌یف فرستاد.
پیش از این، زلنسکی تایید کرده بود که در فکر جایگزینی زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین است.
مطابق با موضوع مقاله منتشره، نولاند به جای مذاکره با زلنسکی، برای مذاکره با زالوژنی وارد کی‌یف شده است.
چرا نولاند برای رفتن به کی‌یف شتاب بخرج داد؟ چون کاخ سفید به او گفته بود که اگر اوضاع در کی‌یف بهم بریزد، فوراً به آنجا برود. بدیهی است که ترس واقعی وجود دارد که زالوژنی بتواند از ارتش برای آزار و اذیت زلنسکی استفاده کند.
Место падения самолета Ил-76 в Белгородской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2024
رسانه: زلنسکی تصمیم گرفت زالوژنی را مسئول حمله به ایل-76 بداند
در واقع، جایگزینی زالوژنی نباید غافلگیر کننده باشد، زیرا "کسی باید مقصر شکست به اصطلاح ضد حمله کی یف و هدر دادن میلیاردها دلار تسلیحات وتجهیزات آمریکایی شناخته شود».
علاوه بر این، نویسنده مقاله معتقد است که دولت بایدن می‌خواهد درگیری در اوکراین حداقل تا پس از انتخابات آمریکا در نوامبر ادامه یابد. با این حال، یک "تهدید پنهان" وجود دارد که این امر امکان پذیر نخواهد بود، به ویژه در صورت حمله بزرگ روسیه.
این مقاله همچنین نشان می دهد که زلنسکی با نمایندگان روسیه مذاکره نخواهد کرد، زیرا واشنگتن با هرگونه مذاکره مخالف است و آن را شکست بالقوه ناتو می داند.
گفتنی است، همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 ژوئیه 2023 میلادی اعلام کرد، نیروهای اوکراینی هیچگونه موفقیتی به دست نیاوردند و متصدیان غربی به وضوح از روند این عملیات ناامید شده اند. به گفته وی، "نه منابع عظیم پمپاژ شده، نه تأمین سلاح، تانک، توپخانه، خودروهای زرهی، موشک، و نه اعزام هزاران مزدور و مستشار به کی یف کمکی نکرده و نمی‌کند.
Главнокомандующий Вооруженных Сил Украины Валерий Залужный - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2023
اظهارات زالوژنی چگونه بر کمک های آمریکا به اوکراین تأثیر می گذارد
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه آمریکا باید به این نکته توجه کند که سلاح های عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала