اظهارات زالوژنی چگونه بر کمک های آمریکا به اوکراین تأثیر می گذارد

Главнокомандующий Вооруженных Сил Украины Валерий Залужный
Главнокомандующий Вооруженных Сил Украины Валерий Залужный - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2023
اشتراک
نشریه آمریکایی می نویسد، اظهارات والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین درباره بن بست در درگیری در اوکراین ممکن است مانع از متقاعد شدن جمهوری خواهان ایالات متحده برای رای دادن به کمک مالی به کی یف شود.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، زالوژنی به بن بست در درگیری اذعان کرد و گفت که "به احتمال زیاد، پیشرفت عمیق و خوبی حاصل نخواهد شد." به گفته زالوژنی، طبق "کتب درسی ناتو"، نیروهای مسلح اوکراین باید الان در کریمه می جنگیدند.
نیویورک تامیز در مطلبی در این خصوص آورده است: "اما دستیاران جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌ترسند که صراحت ژنرال زالوژنی متقاعد کردن جمهوری‌خواهان برای رای دادن به ادامه بودجه جنگ را دشوار کند".
همانطور که این نشریه اشاره می کند، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نیز در درگیری فلسطین و اسرائیل با مشکلاتی مواجه است. بر اساس گزارش این نشریه، بایدن از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به مدت ده روز خواست تا اجازه "وقفه های بشردوستانه" را بدهد. به نوشته این روزنامه، نفوذ رئیس جمهور آمریکا "با توجه به نقش مرکزی او به عنوان تامین کننده تسلیحات و اطلاعات" محدودتر از حد انتظار به نظر می رسد.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد سوء استفاده و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. او گفت که برای دستیابی به این هدف، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتازه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود و همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала