Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

کدام کشورها سامانه های پاتریوت را به اوکراین ارسال کردند؟

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Пусковая установка зенитной ракетной системы С-350 "ВИТЯЗЬ"
Пусковая установка зенитной ракетной системы С-350 ВИТЯЗЬ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2024
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا در اکتبر 2022 موافقت کرد که سامانه‌های پاتریوت را که می‌توانند هواپیماها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد را نابود کنند، برای "تقویت قابلیت‌های دفاع هوایی" به اوکراین ارسال کند.
در مارس 2023، رسانه‌های غربی گزارش دادند که اوکراین اولین نمونه از پاتریوت‌های وعده داده شده را از ایالات متحده دریافت کرده است، اما این سامانه در آن زمان هنوز راه‌اندازی نشده بود.
در آوریل 2023، آلمان رسماً اعلام کرد که اولین سامانه پدافند هوایی قبلاً به رژیم کی یف ارسال شده است.
در ماه مه، پنتاگون تأیید کرد که سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت ایالات متحده و سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین که در فورت سیل، اوکلاهاما آموزش دیده‌اند، وارد اوکراین شده‌اند.
در ماه مه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موشک‌های کینژال روسیه مجتمع پاتریوت مستقر در کی یف را منهدم کردند.
در ماه ژوئن، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که نیروهای روسیه پنج سامانه پدافند هوایی پاتریوت آمریکا را در نزدیکی کی یف منهدم کرده‌اند.
نیروهای اوکراینی در خط مقدم زاپاروزیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
بی اثر بودن سامانه پاتریوت در برابر سلاح ویرانگر روسی
در ماه اوت، آلمان برای اولین بار به اوکراین موشک های پاتریوت داد. با این حال، بوندستاگ تعداد دقیق موشک هایی را که اوکراین برای مجتمع پاتریوت دریافت کرده است، مشخص نکرد. پیشتر، پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفته بود که برلین مجموعه ای از 64 موشک از این قبیل را به کی یف ارسال خواهد کرد.
در ماه اکتبر، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان قول داد که سامانه پاتریوت دیگری را "برای ماه‌های زمستانی آینده" به اوکراین منتقل کند. ارسال هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.
در ماه دسامبر، موشک های مافوق صوت روسی کینژال بار دیگر به مجتمع پاتریوت در کی یف اصابت کرد.
چند روز بعد، نیروهای مسلح روسیه یک حمله موشکی در خرسون انجام دادند و یک قطار ارتش اوکراین با سامانه پدافند هوایی پاتریوت را منهدم کردند.
در ماه مه 2022، جو بایدن، رئیس جمهورآمریکا اعلام کرد که ایالات متحده موشک هایی را که می تواند برای حمله به روسیه مورد استفاده قرار گیرد به اوکراین ارائه نمی دهد. در سال 2023، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت که برلین نمی‌خواهد تسلیحات دوربردی را به رژیم زلنسکی که می‌تواند برای حمله به روسیه استفاده شود، ارسال کند.
قطعات  هواپیمای ایلیوشین-76 پس از سقوط - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2024
هویت اجساد کشته شدگان در سقوط هواپیمای ایلیوشین-76 شناسایی شد + ویدئو
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала