- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

بی اثر بودن سامانه پاتریوت در برابر سلاح ویرانگر روسی

© AP Photo / Libkosنیروهای اوکراینی در خط مقدم زاپاروزیه
نیروهای اوکراینی در خط مقدم زاپاروزیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2023
اشتراک
رسانه های غربی: سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت در اوکراین نمی‌توانند بمب‌های انفجاری قوی هوا به زمین روسیه را ساقط کنند.
به گزارش اسپوتنیک، سامانه‌های پدافند هوایی آمریکایی پاتریوت نمی‌توانند بمب‌های انفجاری قوی هواپیماهای روسیه را رهگیری کنند.
در مطالب این نشریه آمده است: بمب‌های هوایی روسیه چالشی مرگبار برای اوکراین است، زیرا رهگیری آنها حتی با کمک مدرن‌ترین سیستم‌های دفاع هوایی دشوار است.
همانطور که خبرنگاران اشاره کردند، رهگیری این نوع سلاح به دلیل سرعت آنها دشوار است، زیرا "بمب ها به ندرت بیش از یک دقیقه در هوا می مانند" و پدافند هوایی مدرن به سادگی برای چنین کاری طراحی نشده اند.
ناظران تاکید کردند که ارتش روسیه با کمک "فاب" ضربات کوبنده ای را به نیروهای مسلح اوکراین در خط مقدم وارد می کند. نیروهای اوکراینی برای چهارمین ماه است که یک ضد حمله را در جهت‌های یوژنودونتسک، آرتیوموفسک و زاپوروژیه انجام داده‌اند و تیپ‌های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات خارجی را به نبرد اعزام میکنند.
سامانه راکتی چندگانه گراد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2023
ارتش روسیه در یک هفته 12 حمله به اهداف نیروهای مسلح اوکراین انجام داد
به گفته ولادیمیر پوتین، در این مدت آنها نتوانستند به هیچ نتیجه ای دست یابند.
کارشناسان نظامی غربی به اثربخشی استحکامات و میادین مین روسیه اشاره می کنند که به همین دلیل نیروهای مسلح اوکراین متحمل خسارات جدی شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала