رسانه: تصمیم زلنسکی موجب وحشت نیروهای مسلح اوکراین شد

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2024
اشتراک
رسانه: گزارش‌های مربوط به اخراج زالوژنی، ارتش اوکراین را به وحشت انداخت.
به گزارش اسپوتنیک، بیزینس اینسایدر در مقاله ای نوشت که ارتش اوکراین با مشاهده گزارش هایی مبنی بر برکناری احتمالی والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین زنگ خطر را به صدا درآورد.
در این مقاله آمده است: هنوز مشخص نیست که آیا زالوژنی جایگزین خواهد شد یا خیر. با این حال، با توجه به محبوبیت قابل توجه ژنرال زالوژنی این گزارش ها هم ارتش اوکراین و هم متحدان غربی را شوکه کرد.
گفتنی است که اختلافات بین زلنسکی و زالوژنی و احتمال تغییر جدی در فرماندهی در زمان دشواری برای اوکراین رخ می دهد.
والری زالوژنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2024
رسانه ها از پیشنهاد زلنسکی به زالوژنی مطلع شدند
نویسنده مقاله افزود: نیروهای مسلح روسیه با برخورداری از مزیت هایی در حوزه صنعتی، نیروی انسانی و مادی به حمله به اوکراین پرداختند. هم زمان، اوکراین به حالت دفاعی بازگشت و عدم اطمینان بیشتر از همیشه در مورد حمایت شرکای کلیدی بین‌المللی را تجربه کرد.
به نوشته روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، زلنسکی در 29 ژانویه با زالوژنی ملاقات کرد و از او دعوت کرد داوطلبانه استعفا دهد و سمت مشاور را بر عهده بگیرد. مجله اکونومیست نیز به نوبه خود مدعی شده بود که به زالوژنی منشی شورای امنیت و دفاع ملی پیشنهاد شده است اما وی نپذیرفته است. این نشریه همچنین گزارش داد که کریل بودانوف، رئیس اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین برای سمت فرماندهی کل کاندید شد، اما وی نیز در آخرین لحظه از این سمت امتناع کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала