رسانه ها از پیشنهاد زلنسکی به زالوژنی مطلع شدند

والری زالوژنی
والری زالوژنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2024
اشتراک
روزنامه فایننشال تایمز روز سه‌شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت: "ولادیمیر زلنسکی روز دوشنبه با والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین دیدار کرد و پس از استعفای او تنها سمت مشاور مقامات اوکراینی را به وی پیشنهاد کرد."
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می‌گوید: "زلنسکی و زالوژنی شامگاه دوشنبه شخصاً ملاقات کردند تا درباره آینده ژنرال گفتگو کنند. رئیس‌جمهور سپس به زالوژنی اطلاع داد که به زودی برکنار خواهد شد و به او نقش مشاور دولت را پیشنهاد داد. ژنرال این پیشنهاد را رد کرد".
این روزنامه می افزاید که دفتر زلنسکی قبلاً در مورد استعفای زالوژنی تصمیم گرفته است؛ باید تصمیم گرفت که چه زمانی این اتفاق بیفتد و چه کسی پست او را بر عهده بگیرد و همچنین مشخص شود که آیا زالوژنی پیشنهاد پست جدید را می پذیرد یا خیر. خاطرنشان می شود که زلنسکی در حال آماده شدن برای جایگزینی فرمانده کل نیروهای اوکراینی است، اما به دلیل گزارش هایی که روز دوشنبه منتشر شد، ممکن است این اتفاق برای مدتی رخ ندهد.
فایننشال تایمز فرمانده نیروی زمینی نیروهای مسلح اوکراین، سرهنگ ژنرال الکساندر سیرسکی و رئیس اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین، کریل بودانوف را به عنوان نامزدهای احتمالی برای پست فرماندهی کل نیروهای مسلح معرفی کرد.
روز دوشنبه، الکسی گونچارنکو، نماینده پارلمان اوکراین، به نقل از منابع خود، گفت که زالوژنی در مورد استعفای خود مطلع شده است، اما متن فرمان هنوز در دسترس نیست؛ همچنین گزارش شده است که به او پست سفیر پیشنهاد شده که او رد کرده است. بعداً، سرگئی نیکیفوروف، سخنگوی مطبوعاتی ولادیمیر زلنسکی، در اظهارنظری به نشریه Ukrayinska Pravda، شایعات در مورد استعفای احتمالی زالوژنی را رد کرد؛ خود زلنسکی در سخنرانی عصر خود خطاب به اوکراینی‌ها، در مورد اطلاعات منتشر شده قبلی درباره استعفای فرمانده کل نیروهای مسلح اشاره ای نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала