تحمیلات ناروای شدید علیه مجارستان

© Sputnik / Yuriy Kaverبوداپست در مجارستان
بوداپست در مجارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2024
اشتراک
اتحادیه اروپا می تواند اقتصاد مجارستان را برای سرمایه گذاری غیر جذاب کند.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه ها می نویسند اتحادیه اروپا می تواند اقتصاد مجارستان را برای سرمایه گذاری غیر جذاب کند. الکساندر دودچاک، دانشمند و اقتصاددان علوم سیاسی، در رادیو اسپوتنیک درباره این وضعیت اظهار نظر کرد.
به نوشته "فایننشال تایمز"، اگر ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان از وتوی خود برای جلوگیری از افزایش بودجه اتحادیه اروپا برای سال های 2024-2027 و تخصیص 50 میلیارد یورو کمک به کی یف، دست نکشد، اتحادیه اروپا ممکن است اقداماتی را برای تضعیف اقتصاد مجارستان انجام دهد.
در صورت عدم توافق در اجلاس سران در اول فوریه، دیگر سران کشورها و دولت ها این موضوع را علنا ​​اعلام خواهند کرد.
تصریح شده است که اقدامات اتحادیه اروپا می تواند ارز ملی مجارستان را به خطر بیندازد و بر سرمایه گذاری در اقتصاد این کشور تأثیر منفی بگذارد.
الکساندر دودچاک، کارشناس سیاسی و اقتصاددان در رادیو اسپوتنیک خاطرنشان کرد که موضع مجارستان در مورد افزایش بودجه اتحادیه اروپا تنها مانع در روابط آن با بروکسل نیست.
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2023
طرح اروپا برای کمک به اوکراین با دور زدن وتو مجارستان
الکساندر دودچاک در ادامه افزود:"ما می بینیم که چگونه بسیاری از کشورهای اروپایی، مردمان و دولت های بزرگ سابق، از حاکمیت خود محروم شده اند.
مجارستان مدتهاست استخوانی در گلوی اتحادیه اروپا شده است، زیرا علاوه بر ادعاهای معروف خود در قبال اوکراین، این کشور برای به دست آوردن حقوق قانونی برای اقلیت مجارستانی در اوکراین نیز تلاش می ورزد... از سیاست اتحادیه اروپا در مورد مسائل مهاجرت پیروی نمی کند، درگیر تبلیغات "ال جی بی تی" ( سازمان ممنوعه در روسیه) افراد لزبین، همجنس گرا، دوجنسه و تراجنسیتی نمی شود. مجارستان یک کشور محافظه کار است".
کارشناس علوم سیاسی ادامه داد: «ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان فقط می خواهد آنچه که حقشان است از اتحادیه اروپا دریافت کند».
اوربان می گوید: "دوستان عزیز، ما مخالف کمک به اوکراین نیستیم، بیایید فقط هوشیارانه به وضعیت نگاه کنیم. یعنی چه چهار سال، چه برنامه‌ای برای اوکراین می‌توان داشت تا 50 میلیارد برای چهار سال اختصاص دهیم؟ اوکراین در پروژه چهار ساله چگونه خواهد بود؟ بگذارید یک سال کمک را بدهیم".
الکساندر دودچاک در پایان گفت:"به علاوه، اوربان آنچه را که حقش است از بودجه اتحادیه اروپا مطالبه می کند. لفاظی ها به جایی رسیده است که اتحادیه اروپا، مجارستان را به تحریم تهدید می کنند، تحریم‌هایی که به وضوح در هیچ سند قانونی اتحادیه اروپا مشخص نشده است.
اتحادیه اروپا می گویند: ارزش ارز ملی شما را به صفر خواهیم رساند، اقتصاد شما را غیر جذاب می کنیم، از سرمایه گذاری محروم خواهید شد. به نظر من این باج گیری شدید است".
رود دونای بوداپست، مجارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
بوداپست: دیگر سرزنش واشنگتن را تحمل نخواهیم کرد
گفتنی است، در بروکسل، 50 میلیارد یورو (54 میلیارد دلار) حمایت مالی توسط ویکتور اوربان، رهبر مجارستان مسدود شد.
کمک های نظامی 61 میلیارد دلاری واشنگتن به دلیل بروز اختلاف در کنگره آمریکا بر سر مهاجرت، متوقف شد و حمایت پنتاگون به خاطر شکاف حزبی در ایالات متحده در هاله ای از ابهام قرار گرفت. اما اروپایی ها خوش بینانه منتظر نشست فوریه هستند. ممکن است کی یف کاملاً به اروپا وابسته شود. تا اینجا همه چیز خوب است.
در حالی که آمریکا 44 میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین ارائه کرد، کل کمک های کشورهای اتحادیه اروپا از این رقم فراتر رفت. آلمان به تنهایی بیش از 17 میلیارد یورو کمک کرده است. کشورهای اسکاندیناوی حمایت گسترده ای ارائه کردند. اما کمک نظامی از فرانسه تنها 0.5 میلیارد یورو بود. در مارس گذشته، اتحادیه اروپا وعده داد که ظرف یک سال از طریق آژانس دفاع اروپا، یک میلیون گلوله توپ برای اوکراین خریداری کند. تا ماه گذشته، تنها 480 هزار گلوله تحویل داده شده بود، اگرچه اتحادیه اروپا همچنان اصرار دارد که به رقم 1 میلیون گلوله برسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала