بوداپست: دیگر سرزنش واشنگتن را تحمل نخواهیم کرد

© Photo / Dan Novac/Pixabay رود "دونای" بوداپست، مجارستان
رود دونای بوداپست، مجارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
اشتراک
کواچ، سخنگوی وزارت خارجه مجارستان: مجارستان انتقاد آمریکا از نظام سیاسی خود را نخواهد پذیرفت.
به گزارش اسپوتنیک، زولتان کواچ، سخنگوی دولت مجارستان روز پنجشنبه به نقل از ، پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، گفت که با توجه به آخرین رویدادهای سیاسی داخلی در خود ایالات متحده، بوداپست دیگر سرزنش واشنگتن در مورد وضعیت دموکراسی در این کشور را تحمل نخواهد کرد.
کواچ در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: وزیرخارجه مجارستان اعلام کرد که مجارستان دیگر هیچ انتقادی از سوی ایالات متحده با استناد به تحولات سیاسی داخلی اخیر در آمریکا در رابطه با وضعیت دموکراسی را نمی پذیرد .
وزیر خارجه مجارستان به ویژه ایالات متحده را به دلیل تلاش برای کنار گذاشتن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از رقابت های ریاست جمهوری محکوم کرد.
وی همچنین از کاخ سفید خواست تا از اظهارات "تحسین آمیز" درباره دموکراسی و نهادها در مجارستان خودداری کند.
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
مجارستان: غرب استراتژی اشتباهی را در درگیری با روسیه انتخاب کرد
کواچ با اشاره به وزیر امور خارجه افزود: او اظهار داشت که اگر ایالات متحده بتواند یکی از نامزدهای پیشرو را رد صلاحیت کند مجارستان هیچ انتقادی از نظام سیاسی خود نخواهد داشت.
پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا رد نکرد که در ازای کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری و ترک سیاست، به او پیشنهاد شود همه اتهامات را کنار بگذارد. وی در عین حال افزود که هیچ علاقه ای به موافقت با چنین پیشنهادهایی ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала