طرح اروپا برای کمک به اوکراین با دور زدن وتو مجارستان

اتحادیه
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2023
اشتراک
روزنامه انگلیسی به نقل از منابع گزارش می دهد که اتحادیه اروپا در حال آماده سازی یک طرح ذخیره برای کمک به اوکراین تا سقف 20 میلیارد یورو با افزایش بدهی است که به ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اجازه می دهد تا محاصره را دور بزند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابعی مینویسد:" اتحادیه اروپا در حال آماده سازی یک طرح پشتیبان برای کمک به اوکراین تا سقف 20 میلیارد یورو با افزایش بدهی است که مخالفت های ویکتور اوربان مجارستانی را دور می زند."
به گفته این نشریه این طرح شامل کشورهای عضو خواهد بود که تضمین هایی برای بودجه اتحادیه اروپا ارائه می دهند و به کمیسیون اروپا اجازه می دهد تا 20 میلیارد یورو برای کی یف در بازارهای سرمایه وام بگیرد. به گفته منابع، شرایط دقیق هنوز در حال بحث است و مبلغ نهایی بسته به نیاز اوکراین تعیین خواهد شد.
به گفته این نشریه، این طرح مشابه ساختار مورد استفاده در سال 2020 است، زمانی که کمیسیون اروپا تا 100 میلیارد یورو به کشورهای اتحادیه اروپا برای برنامه های کوتاه مدت برای حمایت از اشتغال در طول همه گیری کرونا اختصاص داد.
این نشریه با اشاره به اینکه منابع امیدوارند این روند تا ماه مارس تکمیل شود، تأکید می‌کند: "برخی کشورها از جمله آلمان و هلند برای ارائه ضمانت‌های ملی به تأیید پارلمان نیاز دارند".
پیشتر اوربان گفته بود که مجارستان بار دیگر بسته کمکی 50 میلیارد دلاری به اوکراین را مسدود کرده است. رئیس شورای اروپا، چارلز میشل، پس از نشست سران در بروکسل، به خبرنگاران گفت که انتظار دارد رهبران اتحادیه اروپا بتوانند به اتفاق آرا کمک مالی به اوکراین را در آغاز سال 2024 تصویب کنند. نشست فوق العاده بعدی اتحادیه اروپا قرار است در اول فوریه برگزار شود.
مجارستان اکثر تصمیمات اتحادیه اروپا در مورد اوکراین را مسدود می کند، از جمله بخش هشتم کمک نظامی به مبلغ 500 میلیون یورو، 5 میلیارد یورو از صندوق صلح اروپا برای حمایت نظامی در سال 2024، بسته گسترده تر 20 میلیاردی برای کمک های نظامی طی چهار سال، و همچنین 50 میلیارد کمک مالی کلان برای سال های 2024-2027.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала