گزارش و تحلیل

نماینده زاهدان: ایران و پاکستان روابطی به عمق تاریخ دارند

© AP Photo / Rudaw TVДым, поднимающийся над зданием, пострадавшим от удара в Эрбиле
Дым, поднимающийся над зданием, пострадавшим от удара в Эрбиле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2024
اشتراک
اختصاصی
نماینده زاهدان گفت: پیشتر به پاکستان درباره مرزها هشدار داده بودیم.
بامداد روز ۲۸ دی طی یک حمله موشکی، پاکستان هفت نقطه در سراوان ایران را هدف قرار داد که دست‌کم ۹ کشته بر جای گذاشت. این حمله بعد از حمله ایران به خاک پاکستان انجام شد. هر دو کشور ادعا می‌کنند که برای حفظ امنیت خود این حملات را انجام داده‌اند و به تمامیت ارضی یکدیگر احترام می‌گذارند. دو طرف ادعا می‌کنند کشته‌شدگان طرف مقابل کودکان و غیرنظامیان بوده‌اند.
فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
ما مناسبات خوبی با کشور پاکستان داریم و مرتباً جلساتی را در حوزه‌ های مختلف و در بخش های مختلف چه موضوعات سیاسی، چه موضوعات مرزی و چه موضوعات امنیتی به ویژه در حوزه تجاری، اقتصادی و صنعتی داریم و هیئت‌ های دو کشور از یکدیگر بازدید می‌کنند و اتفاقات خوبی نیز در آینده نزدیک در مرز های دو کشور از لحاظ توسعه تجاری و اقتصادی رخ خواهد داد.
حمله موشکی پاکستان به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2024
گزارش و تحلیل
حفظ موازنه بین ایران و پاکستان؛ موشک در جواب موشک
وی افزود:
یکی از موضوعاتی که پر رنگ‌ تر از بقیه مسائل است تعرضات مرزی به خاک ایران است که اتفاقات زیادی در طول یک سال گذشته در سیستان و بلوچستان رخ داد و رسماً به دولت پاکستان در چند ماه گذشته اعلام شد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر اهمیت امنیت و ثبات در منطقه مرزی پاکستان با سیستان و بلوچستان بیان کرد:
در سفری که هیئت عالی امنیتی به پاکستان داشت، من نیز حضور داشتم و در آن سفر هم جلسات بسیار خوبی با مقامات ارشد پاکستان از جمله فرمانده کل ارتش پاکستان داشتیم و این مسائل در آن جلسات مطرح شد.
آنها هم مصمم هستند که با جریانات تروریستی که بر علیه ایران اقدامات انجام می‌دهند برخورد کنند، چرا که خود آنها هم در معرض اهداف تروریستی بوده و هستند.
بازگشایی مرز ایران و پاکستان در ۴ نقطه از فردا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2024
بیانیه وزارت خارجه پاکستان درباره حمله موشکی امروز به خاک ایران
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در ادامه اظهار داشت:
یکی از مسائلی که بین دو کشور مطرح می شد، مسدود کردن کامل مرز های دو کشور است و این تقاضا بیشتر از سوی ایران و ملت ایران مطرح می‌شود به ویژه مردم سیستان و بلوچستان.
ما با پاکستانی‌ ها روابط عمیقی در عمق تاریخ داریم و باید به این موضوع توجه شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала