عقب نشینی خواهند کرد/ بیانیه تکان دهنده آمریکا در مورد ضد حمله جدید اوکراین

CC BY 4.0 / Ministry of Defence of the Russian Federation / Bradley (cropped image)Уничтоженные БМП Bradley
Уничтоженные БМП Bradley - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2024
اشتراک
دانشمند علوم سیاسی آمریکایی گفت که نیروهای مسلح اوکراین نمی توانند در سال 2025 ضد حمله جدیدی را آغاز کنند.
به گزارش اسپوتنیک، جان میرشایمر، دانشمند علوم سیاسی دانشگاه شیکاگو در مصاحبه ای با کانال یوتیوب دانیل دیویس / دیپ دیو گفت که اوکراین نمی تواند بار دیگر به روسیه حمله کند.
وی خاطر نشان کرد: حتی تصور اینکه نیروهای مسلح اوکراین قادر به حفظ خط دفاع در سال 2024 باشند، مضحک است. این ایده که اوکراین قصد دارد در سال 2025 نوعی ضد حمله را آغاز کند، ایده بیهوده ای است.
به گفته این کارشناس، غرب حتی تا سال 2025 هم نمی تواند اوکراینی ها را تجهیز کند و آموزش دهد تا بتوانند در برابر ارتش روسیه مقاومت کنند. میرشایمر تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای دستیابی به موفقیت در خط مقدم در تابستان گذشته را یک شکست بزرگ خواند.
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2024
"زمان علیه اوکراین"؛ جنوب جهانی از کی یف روی برگرداند
میرشایمر در پایان گفت: خطر واقعی این است که اوکراینی ها در سال جاری یا سال آینده از روس ها شکست خواهند خورد. این محتمل ترین نتیجه است. روس ها نیروهای مسلح اوکراین را مجبور به عقب نشینی خواهند کرد.
پس از شکست بزرگ ضد حمله تابستانی اوکراین، نیروهای روسی در منطقه عملیات ویژه نظامی به موفقیت چشمگیری دست یافتند. در پایان دسامبر، وزیر دفاع سرگئی شویگو به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گزارش داد که واحدهای نیروهای مسلح مارینکا را به طور کامل آزاد کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала