"زمان علیه اوکراین"؛ جنوب جهانی از کی یف روی برگرداند

زلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2024
اشتراک
بلینکن در داووس به زلنسکی قول داد که ایالات متحده به کمک به کی یف ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، زلنسکی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس خواستار تشدید مبارزه با روسیه شد و امکان مذاکره را رد کرد.
یکی علیه همه
رئیس جمهور اوکراین از کمک های نظامی ناکافی و ناکارآمدی تحریم های ضد روسیه شکایت کرد. به گفته وی، اگر غرب با قاطعیت بیشتری عمل می کرد، اکنون مشکلات کمتری وجود داشت.
در همین حال، همانطور که بلومبرگ اشاره می کند، زلنسکی تنها به خاطر بیانیه های بلند به سوئیس پرواز نکرد. وظیفه اصلی او جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاری است. بنابراین، اعضای تیم او در چندین میزگرد اختصاص داده شده به بازسازی پس از جنگ و انتقال دارایی های مسدود شده روسیه به کی یف شرکت خواهند کرد. با این حال، این نشریه معتقد است، نخبگان جهانی دیگر به اوکراین اهمیت نمی دهند. آنها به شدت از شکست در ضد حمله تابستانی ناامید شده اند. علاوه بر این، عملیات ویژه اسرائیل در غزه، اقدامات حوثی ها در دریای سرخ و خطر انتخاب مجدد دونالد ترامپ در ایالات متحده، توجهات را منحرف می کند.
زلنسکی با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در مورد روند خصومت ها و نیازهای نظامی کی یف، در درجه اول تقویت پدافند هوایی گفتگو کرد. رئیس رژیم کی یف تاکید کرد که انتظار دارد تصمیمات جدیدی در مورد ادغام اوکراین در ائتلاف از نشست سران ناتو در واشنگتن اتخاذ شود.
زلنسکی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا نیز درباره همین موضوع صحبت کرد. و به گفته بلومبرگ، آنها باید درخواست بایدن برای کنار گذاشتن حملات و رفتن به حالت تدافعی را به او منتقل می کردند.
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا بار دیگر گفت که اوکراین باید روسیه را شکست دهد و به اتحادیه اروپا بپیوندد. بنابراین، کیف "در سال 2024 و پس از آن به تامین مالی قابل پیش بینی نیاز دارد."
فاجعه دیپلماتیک
به گزارش بلومبرگ، در 14 ژانویه، نشست مشاوران امنیت ملی که به فرمول صلح زلنسکی (یعنی تسلیم روسیه) اختصاص یافته بود، نتیجه ای نداشت. بنابراین، نمایندگان کی یف تاریخی برای اجلاس بین المللی درباره اوکراین تعیین نکردند، اگرچه قول داده بودند که آن را در فوریه سازماندهی کنند.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2024
اظهارنظر وزارت خارجه روسیه در خصوص نشست داووس درباره اوکراین
ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس که ریاست این نشست را برعهده داشت، گفت که نشستی در این قالب ممکن است آخرین جلسه باشد. به گفته وی، مسکو نیاز به مشارکت در گفت و گو دارد. رسانه های غربی خاطرنشان می کنند که او در این نظر تنها نیست. اما زلنسکی موضع خود را حفظ می کند و همچنان به رویای یک نشست تقریبا جهانی درباره اوکراین بدون روسیه ادامه می دهد.
در نشست داووس نمایندگان 83 کشور از جمله 18 کشور آسیایی و 12 کشور آفریقایی حضور داشتند. چین این دعوت را نادیده گرفت. نتیجه، همانطور که می دانیم، صفر است. هنری فوی، رئیس دفتر فایننشال تایمز در بروکسل، به طعنه گفت: "دستاورد اصلی رویداد در اوکراین، عکس جمعی شرکت کنندگان بود."
روز قبل، یک توافقنامه امنیتی با بریتانیا در کی یف امضا شد. به گفته ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، این توافق تصریح می کند که اگر پس از پایان درگیری فعلی با روسیه درگیری دیگری شعله ور شود، لندن دوباره طرف اوکراین را می گیرد. درست است، معاون دفتر رئیس جمهور، ایگور ژوکوا، تصریح کرد: انگلیسی ها قول نمی دهند که بجنگند. ضمانت های امنیتی بریتانیا به مدت ده سال با امکان تمدید داده می شود. علاوه بر این، سوناک از کلمه "ضمانت‌ها" در نظرات رسانه‌ها اجتناب می‌کند و "تضمین‌های" کمتر الزام‌آور را ترجیح می‌دهد.
بدتر شد
ولادیمیر فسنکو، کارشناس سیاسی اوکراینی به رسانه های لهستانی توضیح داد: "حداقل برنامه زلنسکی در داووس این است که از غرب کمک بگیرد تا از شکست در میدان جنگ جلوگیری کند. حداکثر وظیفه، البته، برنده شدن است. با این حال، به گفته فسنکو، خلق و خوی طرفداران هیئت اوکراینی "مبهم" و "دشوار" بود. به خصوص در کی یف به دلیل موقعیت جمهوری خلق چین که بسیاری از کشورهای جنوب جهانی از آنجا هدایت می شوند، ناراحت هستند.
فسنکو بیان می کند: "پکن از مذاکرات اجتناب کرده است، زیرا روسیه در آن شرکت نمی کند. چین تلاش می کند بی طرفی خود را حفظ کند. اوکراین چانه زنی نخواهد کرد، زیرا به هر حال هیچ چیز درست نمی شود. چین به همکاری با مسکو ادامه خواهد داد."
دنیس دنیسوف، کارشناس دانشگاه مالی تحت دولت روسیه، مشکل اصلی تیم زلنسکی را این دانست که نمی‌تواند چیز جدیدی ارائه دهد. این تحلیلگر در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "کمک های نظامی و مالی در حال کاهش است و خستگی اوکراین ها در حال افزایش است. زلنسکی این را می بیند. زمان علیه او کار می کند. اما او به سادگی به درخواست حمایت ادامه می دهد."
زلنسکی اصلا نمی توانست در داووس صحبت کند - همه از قبل می دانستند که از او چه خواهند شنید. متقاعد کردن کسی با چنین سخنرانی هایی کاملا غیر واقعی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала