اظهارنظر وزارت خارجه روسیه در خصوص نشست داووس درباره اوکراین

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2024
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که چهارمین نشست درباره اوکراین در داووس سوئیس، در "فرمت کپنهاگ" برای کی یف و میزبانان آن شکست خورده بود؛ بسیاری از کشورها در سطح کاهش یافته شرکت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا روز سه نشبه گفت: "امروزه بیشتر کشورهای جنوب و شرق جهانی، از جمله کشورهایی که در جلسات فرمت کپنهاگ شرکت کرده‌اند، آشکارا می‌گویند که بدون روسیه، هرگونه بحث در مورد خطوط احتمالی حل بحران اوکراین معنی ندارد."
او تاکید کرد که درک فزاینده ای وجود دارد که صلح پایدار در اوکراین با قرار دادن اولتیماتوم "فرمول زلنسکی" در خط مقدم امکان پذیر نیست. وی تاکید کرد، این بر اساس خواسته های جدا شده از واقعیت، برای خروج نیروهای روسیه به مرزهای 1991، پیگرد قانونی و پرداخت غرامت است، اما کیف حتی این واقعیت را پنهان نمی کند که خواستار خروج نیروها برای نسل کشی جمعیت روسیه است که برای اتحاد مجدد با روسیه آمده است.
وی اضافه کرد: "همه جلسات در قالب کپنهاگ، از جمله نشست داووس و دورهای بعدی، برای حل بحران اوکراین بی معنی و مضر هستند. اصول صلح برای اوکراین، که سازمان دهندگان آنها در تلاش برای توسعه آن هستند، پیش از این غیرقابل اجرا هستند، زیرا آنها بر اساس فرمول پوچ و غیرقابل قبول زلنسکی هستند، که همچنین نوعی خود منعی قانونی را برای انجام مذاکرات صلح با روسیه ایجاد کرده است."
او نتیجه گرفت، حل و فصل صلح جامع و پایدار برای اوکراین تنها از طریق رسیدن به یک وضعیت بی طرف، غیر متعهد و عاری از سلاح هسته ای با احترام کامل به حقوق و آزادی های شهروندان از همه ملیت های ساکن در خاک این کشور امکان پذیر است.
زاخارووا در پایان گفت: "متأسفانه این موضوعات نه در فرمول زلنسکی و نه در دستور کار جلسات قالب کپنهاگ گنجانده نشده است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала