کارشناس: بیانیه سوئیس درباره میانجیگری بین روسیه و اوکراین، دیکته آمریکاست

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناس: بیانیه سوئیس درباره میانجیگری بین روسیه و اوکراین، دیکته آمریکاست
کارشناس: بیانیه سوئیس درباره میانجیگری بین روسیه و اوکراین، دیکته آمریکاست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2024
اشتراک
عمادالدین الحمرونی، استاد علوم سیاسی در پاریس، درباره بیانیه وزارت امور خارجه سوئیس در خصوص مشارکت روسیه در گفتگوی مربوط به اوکراین توضیح داد.
به گزارش اسپوتنیک، عمادالدین الحمرونی، استاد علوم سیاسی در پاریس در گفتگوی با خبرنگار اسپوتنیک گفت: ما اکنون شاهد یک تغییر واقعی در لفاظی کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده در مورد روسیه و به طور کلی بحران اوکراین هستیم. علیرغم این واقعیت که سوئیس از نظر سیاسی موضعی بی طرف دارد، با این وجود منافع ایالات متحده را در شرایط درگیری منعکس می کند.
از اینجا می توان نتیجه گرفت که حتی اگر این بیانیه از طرف اروپایی باشد، باز هم توسط واشنگتن دیکته می شود. فکر می کنم این کاخ سفید بود که از سوئیس خواست چنین بیانیه ای را ارائه دهد.
وی افزود: چرا غرب شروع به صحبت از مذاکرات صلح کرد؟ اولاً، ارتش اوکراین نتوانست هیچ پیشرفتی در میدان نبرد داشته باشد. ثانیاً، اوکراین به دلیل اختلاف نظر در مورد لزوم ادامه رویارویی با روسیه، گرفتار مشکلات سیاسی داخلی است. ثالثاً، اقتصاد روسیه [با وجود تحریم ها] توسعه پایدار را نشان داده است و اهمیت روزافزون بریکس به یک واقعیت غیرقابل انکار تبدیل شده است.
شرکت کنندگان نشست داووی برای حل درگیری اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2024
دستاورد اصلی نشست داووس درباره اوکراین چه بود؟
این کارشناس خاطرنشان کرد: علاوه بر این، درگیری فلسطین و اسرائیل تشدید شده و تنش ها در دریای سرخ افزایش یافته است که غرب را مجبور کرده تمرکز خود را به خاورمیانه معطوف کند. همچنین شایان ذکر است که نارضایتی در اروپا در حال افزایش است و دولت آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تحت فشار سیاسی قرار دارد.
وی بیان داشت: من مطمئن هستم که همه این عوامل در کنار هم آمریکا را وادار کرد تا با درخواست میانجیگری در مذاکرات مسکو و کی یف و در واقع بین روسیه و اروپا، به سوییس روی آورد.
ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس در یک کنفرانس مطبوعاتی در داووس که از وب سایت مجمع جهانی اقتصاد پخش شد، گفت: روسیه باید در روند صلح در اوکراین مشارکت کند.
وی خاطرنشان کرد: به هر شکلی، ما باید راهی پیدا کنیم تا روسیه را در این روند بگنجانیم. اگر روسیه حرف خود را نزند، صلح برقرار نخواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала