معاون وزیر اطلاعات یمن: عملیات نظامی آمریکا و انگلیس در یمن "تجاوز غیرقانونی" است

© Photo / IRNAهواپیماهای جنگی ائتلاف سعودی ۳۸ بار یمن را بمباران کردند
هواپیماهای جنگی ائتلاف سعودی ۳۸ بار یمن را بمباران کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2024
اشتراک
اختصاصی
فهمی الیوسفی گفت که یمن حق دارد به حملات آمریکا و انگلیس پاسخ دهد و پاسخ یمن سخت خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، فهمی الیوسفی، معاون وزیر اطلاعات دولت نجات یمن، عملیات نظامی آمریکا و انگلیس در یمن را "تجاوز غیرقانونی" خواند.
وی تاکید کرد: این تجاوز بر عزت و حاکمیت یمن تأثیر می گذارد و بخشی از دفاع آمریکا و انگلیس از اسرائیل است. طرف آمریکایی تلاش می کند به این تجاوز مشروعیت بخشد، اما هیچ متنی در شورای امنیت وجود ندارد که به آمریکا و انگلیس اجازه دهد به این طریق به یمن حمله کنند.
وی در گفت و گو با رادیو عربی اسپوتنیک تاکید کرد: یمن حق دارد به حملات آمریکا و انگلیس پاسخ دهد و پاسخ یمن سخت خواهد بود و منافع آمریکا و انگلیس در منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. این عملیات‌ها یمن را وادار نمی‌کند که از تصمیم خود در قبال مسئله فلسطین و اعلام جنگ همه جانبه علیه نسل‌کشی که در نوار غزه به رهبری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین رخ می‌دهد دست بردارد. ماهیت واکنش عمدتاً بر سطح نظامی و همچنین در سطوح سیاسی و اطلاعاتی متمرکز خواهد بود، همچنین بر پایگاه‌های نظامی که جنگنده‌ها از آن‌ها برای حملات ضد یمن پرتاب می‌شوند و کسانی که در پشت آن هستند تأثیر می‌گذارد.
حملات آمریکا و انگلیس به یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2024
معاون شورای امنیت روسیه درباره گشودن جبهه جدیدی توسط آمریکا در یمن توضیح داد
فهمی الیوسفی در پایان گفت: تجاوز مستمر به یمن به جنگی در منطقه دامن می‌زند که می‌تواند به یک جنگ جهانی تبدیل شود. یمن موقعیتی استراتژیک دارد، علیرغم بهانه های آمریکایی ها برای حفاظت از ترافیک دریایی، هدف آمریکا در درجه اول حفاظت از اسرائیل و حمایت از آن در جنگی همه جانبه برای نابودی نوار غزه است.
بامداد روز جمعه 12 ژانویه، ایالات متحده و بریتانیا حملاتی را علیه اهداف جنبش شیعی انصارالله (حوثی‌ها) قرار دارند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی دریانوردی در منطقه سرخ خواندند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله خاطرنشان کرد که این یک وحشیگری تروریستی و تجاوز عمدی و غیرموجه است. یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی ها گفت: آمریکا و انگلیس 73 حمله به یمن انجام دادند که در آن 5 جنگجوی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала