معاون شورای امنیت روسیه درباره گشودن جبهه جدیدی توسط آمریکا در یمن توضیح داد

© AP Photo / David Foley/Handoutحملات آمریکا و انگلیس به یمن
حملات آمریکا و انگلیس به یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2024
اشتراک
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد آمریکایی‌ها جبهه جدیدی را علیه حوثی‌ها در یمن گشوده‌اند و به ابن ترتیب توجه را از دست نشاندگان مشکل‌ساز کی یف‌شان منحرف کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، مدودف در کانال تلگرام خود نوشت: "امروز، آمریکایی‌ها جبهه جدیدی را علیه حوثی‌ها در یمن گشودند و توجه را از دست نشاندگان مشکل‌ساز کی یف‌شان منحرف کرده‌اند. و مشکلات در رابطه با آنها بسیار وحشتناک هستند. آنها برای مدت طولانی (و در گوش شخص من در شبکه های اجتماعی) سر ما فریاد زدند) که رهبران باندرایی اوکراین افراد بی گناه و بی طمع هستند. اینکه آنها یک دلار هم دزدی نکرده اند. میهن پرستان مقدس هستند. گویا دروغ می گویید، مدرکی ندارید. خوب، فقط فکر کنید مسلسلی در جایی در افغانستان پیدا شد. اما نه، معلوم شد که آنها دزدهای معمولی و سازش ناپذیری هستند که مبالغ هنگفتی را برای سلاح هایی که به اوکراینی ها اختصاص داده شده ،می دزدند. این همان چیزی است که باید ثابت می شد و ثابت شد".
مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه  بر اوضاع ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2024
وزارت خارجه روسیه حملات آمریکا به یمن را محکوم کرد
دیشب ایالات متحده و انگلیس 23 حمله هوایی به اهدافی در چهاراستان در بخش‌های مختلف یمن از جمله صنعا، حدیده، تعز و صعده پایتخت یمن انجام دادند. پنتاگون تایید کرد که ایالات متحده با هماهنگی با شرکای خود، حملاتی را به اهداف حوثی ها در یمن انجام داده و جزئیات متعاقبا منتشر خواهد شد. حوثی ها گفتند که حملات تلافی جویانه ای به پایگاه ها و تأسیسات نظامی آمریکا و انگلیس انجام می دهند.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، این حملات را پاسخی به تهدیدی علیه آزادی کشتیرانی خواند و قول داد که بدون تردید به اقدامات خود برای رفع این تهدید ادامه خواهد داد . وی مدعی شد که 27 حمله حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور انجام شده است و در 9 ژانویه این جنبش بزرگترین حمله خود را علیه کشتی های جنگی آمریکا انجام داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала