- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اعتراف غیرمنتظره کی یف در مورد سامانه گلوناس روسیه

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Макет российского космического аппарата серии "Глонасс-К"
Макет российского космического аппарата серии Глонасс-К - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2023
اشتراک
سرهنگ سرویس امنیتی اوکراین گفت که نیروهای مسلح اوکراین نمی توانند موشک های روسی را با سامانه گلوناس مسدود کنند.
به گزارش اسپوتنیک، اولگ استاریکوف، سرهنگ بازنشسته سرویس امنیتی اوکراین در کانال یوتیوب "بله، این درست است" گفت که نیروهای مسلح اوکراین نمی توانند موشک های روسی را با سیستم گلوناس مسدود کنند، زیرا آنها سیستم های مناسب جنگ الکترونیکی را ندارند.
این کارشناس نظامی گفت: جی پی اس ناتو وجود دارد و گلوناس روسیه وجود دارد. و سیگنال آن را می توان با استفاده از سیستم جنگ الکترونیکی سرکوب کرد. اما متاسفانه ما چنین سیستم های استراتژیکی نداریم.
روسیه سه ماهواره نسل جدید  گلوناس را در سال 2023 به فضا پرتاب خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
روسیه سه ماهواره نسل جدید گلوناس را در سال 2023 به فضا پرتاب خواهد کرد
وی همچنین خاطرنشان کرد که ارتش روسیه می تواند با استفاده از شبکه بسیار توسعه یافته ماهواره های در مدار زمین، اهدافی را برای حملات موشکی در اوکراین پیدا کند.
پیشتر، وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که طی یک هفته، 50 حمله گروهی و یک حمله گسترده در خاک اوکراین با سلاح‌های دقیق و پهپاد انجام شده است. این اهداف مجتمع نظامی-صنعتی، فرودگاه های نظامی، زرادخانه ها و مکان های نظامی بودند. به گفته وزارت دفاع روسیه، همه اهداف تعیین شده مورد اصابت قرار گرفته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала