روسیه سه ماهواره نسل جدید گلوناس را در سال 2023 به فضا پرتاب خواهد کرد

CC BY 4.0 / Ministry of Defence of the Russian Federation / (cropped image)روسیه سه ماهواره نسل جدید گلوناس را در سال 2023 به فضا پرتاب خواهد کرد
روسیه سه ماهواره نسل جدید  گلوناس را در سال 2023 به فضا پرتاب خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
اشتراک
روسیه در سال نو 2023 قصد دارد گروه مداری ماهواره های مکان یابی "گلوناس" (Glonass) را با پرتاب سه ماهواره نسل جدید – دو ماهواره Glonass-K و یک ماهواره Glonass-K2 نوسازی کند.
به گزارش اسپوتنیک، اطلاعات موجود در وب سایت Glavkosmos (یکی از شرکت های تابعه آژانس فضایی روسیه برای پیشبرد تجاری صنعت فضایی روسیه) حاکی از این امر است.
خاطرنشان می شود که قرار است در سال 2023 دو ماهواره Glonass-K و یک ماهواره Glonass-K2 و همچنین ماهواره های سنجش از راه دور زمین Kondor-FKA، Arktika-M، Obzor-R، Resurs-P، Electro-L ،دو ماهواره "Meteor-M" و دو ماهواره "Ionosphere" به فضا پرتاب شوند. علاوه بر این، قرار است ایستگاه Luna-25 و ده نانوماهواره به مدار پرتاب شود.
ماکت ماهواره گلوناس ـ ام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2022
روسیه آخرین ماهواره از نوع "گلوناس ـ ام" را به فضا پرتاب کرد
داده‌های داده شده همچنین نشان می‌دهد که موشک‌های آنگارا از پایگاه کیهانی‌ "پلستسک" پرتاب خواهند شد - یکی موشک سبک آنگارا-1.2 و دیگری موشک سنگین آنگارا-آ5.
ماهواره های جدید روسیه سیگنال های مکان یابی بیشتری منتشر می کنند. ماهواره Glonass-M ، که گروه مداری اکنون عمدتاً از آن تشکیل شده ، دارای پنج سیگنال است،اما Glonass-K دارای هفت سیگنال و Glonass-K2 دارای 9 سیگنال است. علاوه بر این، نسبت قطعات الکترونیکی در ماهواره های جدید به تدریج افزایش می یابد و پیش بینی می شود تا سال 2026 به 100 درصد برسد.
اکنون 25 ماهواره در گروه مداری روسی "گلوناس" وجود دارد که چهار دستگاه آن Glonass-K و بقیه Glonass-M هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала