- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اسیر اوکراینی از کشته شدن انبوه سربازان ارتش اوکراین در استان زاپوروژیه خبر داد + فیلم

© AP Photo / Efrem Lukatskyسربازان اوکراینی
سربازان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2023
اشتراک
ایوان ماتوینکو اسیر اوکراینی که در یک پایگاه ناتو در بریتانیا آموزش دیده ، در مورد تلفات گسترده یگان خود در هنگام تلاش برای ضد حمله در استان زاپوروژیه ، در نزدیکی روستای روبوتینو صحبت کرد: به گفته وی، از 48 پرسنل نظامی فرستاده شده برای حمله، طی سه روز تنها پنج نفر زنده ماندند.
به گزارش اسپوتنیک، اسیر اوکراینی گفت: "در دو حمله اول - گروه های به سادگی کشته شدند، من قبلاً با تاخیر رفتم. سه گروه هشت نفره را فرستادند، دو نفر جان سالم به در بردند. یکی پایش شکست، دومی زخمی شد - آنها به پشت جبهه فرستاده شدند، بقیه همه مرده بودند. چند روز بعد آنها سه نفر دیگر از همان گروه را به همراه یک سروان فرستادند - همچنین یک نفر زنده مانده بود، دو نفر مجروح شده وبقیه کشته شده بودند."
وی افزود که آنها فقط یک ماه برای حمله آماده شده بودند و بدون اجرای عملیات شناسایی اعزام شدند.
اسیر جنگی اوکراینی گفت: "در 28 اکتبر ما را برای حمله فرستادند - دو گروه ، اینها افراد باقی مانده بودندد ، 40 نفر از گروهان باقی مانده بودیم ، شاید کمتر (گروهان شامل حداکثر 250 پرسنل نظامی است.".
ماتوینکو افزود که در طول سه ماه جنگ از اوت تا اکتبر، از 200 پرسنل گروهان او که در انگلیس آموزش دیده بودند، بیش از 10 نفر زنده نماندند.
در هفته های اخیر، وزارت دفاع روسیه از دفع موفقیت آمیز حملات نیروهای مسلح اوکراین در اطراف استان زاپوروژیه، از جملهروستای رابوتینو، با تلفات هفتگی بین 260 تا 760 پرسنل نظامی نیروهای مسلح اوکراین خبر داد. در مجموع، از ابتدای اکتبر تا اوایل دسامبر، کی یف بیش از 4.3 هزار پرسنل نظامی و بسیاری از تجهیزات از جمله تانک و خودروهای زرهی را در راستای زاپوروژیه از دست داده است.
نفربر زرهی نیروی زمینی ارتش روسیه در حین عملیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزیر دفاع روسیه: تلفات نیروهای اوکراینی در 6 ماه گذشته به بیش از 125 هزار نفر رسید
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала