- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وزیر دفاع روسیه: تلفات نیروهای اوکراینی در 6 ماه گذشته به بیش از 125 هزار نفر رسید

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر نفربر زرهی نیروی زمینی ارتش روسیه در حین عملیات
نفربر زرهی نیروی زمینی ارتش روسیه در حین عملیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
اشتراک
شایگو: نیروهای مسلح اوکراین بیش از 125 هزار سرباز را در شش ماه تهاجم ناموفق از دست دادند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه در کنفرانسی با رهبری نیروهای مسلح روسیه گفت، در شش ماه "ضد حمله" ناموفق خود، نیروهای مسلح اوکراین بیش از 125 هزار نفر و 16 هزار سلاح از دست دادند.
به گفته وی، بسیج کامل در اوکراین، تامین تسلیحات غربی و معرفی ذخایر وضعیت را تغییر نداد، بلکه تنها تعداد تلفات سربازان اوکراینی را در منطقه عملیات نظامی افزایش یافت.
رئیس دپارتمان نظامی روسیه تاکید کرد که نیروهای مسلح روسیه با در نظر گرفتن تجربه عملیات ویژه به دفاع فعال و افزایش توان رزمی خود ادامه خواهند داد.
به گفته شایگو، هفت پایگاه آموزشی رزمی مدرن در منطقه عملیات نظامی در حال تجهیز هستند که دو مورد از آنها کار را به طور کامل تکمیل کرده اند.
پیشرفت عملیات ویژه
وزارت دفاع روسیه روز جمعه گزارش داد که نیروهای مسلح روسیه در 24 ساعت گذشته حمله نیروهای مسلح اوکراین را در جهت کراسنولیمانسکی در منطقه جنگلی سربریانسکی دفع کردند که در آن دشمن 65 نفر را از دست داد.
شش حمله دیگر در جهت دونتسک و زاپوروژیه دفع شد.
پدافند هوایی روسیه یک هلیکوپترمیل-8 نیروی هوایی اوکراین را در منطقه خرسون و یک میگ-29 را در منطقه نیکولایف سرنگون کرد.
علاوه بر این، صبح امروز نیروی دریایی روسیه یک قایق بدون سرنشین نیروهای مسلح اوکراین را که به سمت شبه جزیره کریمه در حرکت بود، منهدم کردند.
© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر

توپخانه ارتش روسیه

توپخانه ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران
1/1

توپخانه ارتش روسیه

1/1

توپخانه ارتش روسیه

مجموع تلفات دشمن در روز در تمام بخش‌های جبهه به حدود 600 نفر، 23 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، 9 قبضه توپ و خمپاره، 50 خودروی نظامی و 38 پهپاد می‌رسد.
بحران حمایت از اوکراین
پولیتیکو به نقل از مقامات اروپایی ناشناس گزارش داد که بحرانی در اتحادیه اروپا بر سر کی یف در حال شکل گیری است. به گفته این نشریه، ممکن است در نشست بروکسل در 14 تا 15 دسامبر، زمانی که آغاز مذاکرات برای الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا مورد بحث قرار خواهد گرفت، رخ دهد.
همانطور که این روزنامه اشاره می کند، به ویژه ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، برای سیاستمداران اروپایی "سردرد شدید" ایجاد می کند. پیش از این، مقامات مجارستان گفته بودند که از گنجاندن موضوع الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا در دستور کار اجلاس آتی حمایت نمی کنند و خود اوربان نیز بارها اعلام کرده است که اتحادیه اروپا ابتدا باید یک استراتژی جدید در مناقشه در این کشور ایجاد کند. اوکراین، و تنها پس از آن اختصاص پول به کیف.
همانطور که این نشریه اشاره می کند، دیپلمات ها به دنبال راه های مختلفی برای جلوگیری از وتوی مجارستان در نشست آتی هستند. به گفته سه منبع، مبلغ 50 میلیارد ممکن است نه یکباره، بلکه در اقساط طی سال های 2024-2027 به کی یف پرداخت شود. با این حال، منتقدان می گویند، این گزینه اقتصاد اوکراین را قابل پیش بینی تر نمی کند.
خود نخست وزیر مجارستان امروز بار دیگر آشکارا تردید خود را نسبت به "مسیر اروپایی" کی یف ابراز کرد. اوربان ابراز عقیده کرد که اتحادیه اروپا باید ابتدا یک توافقنامه مشارکت استراتژیک با اوکراین منعقد کند و در 5 تا 10 سال آینده به گفتگو درباره پیوستن به اتحادیه اروپا بازگردد.
Leopard 2 with its turret ripped off after an accident during training by Ukrainian tankers in western Poland.  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه یک تانک لئوپارد آلمانی را منهدم کرد+ ویدئو
به گفته اوربان، اتحادیه اروپا قبلاً اشتباه مشابهی را با ترکیه مرتکب شده است، زمانی که بیش از 20 سال پیش مذاکراتی را برای پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا بدون انجام این تصمیم آغاز کرد، در نتیجه به گفته نخست وزیر مجارستان، "همه پشیمام هستند."
اوربان تاکید کرد که موضوع الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا به وضوح حل نشده است، زیرا حتی جمعیت واقعی این کشور ناشناخته است. وی همچنین خاطرنشان کرد اگر اوکراین به اتحادیه اروپا بپیوندد، کشورهای اروپای شرقی و مرکزی باید از بودجه اروپا ضرر کنند و ظهور محصولات کشاورزی اوکراین در اروپا بازار این کشورها را نابود خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала