ماکرون: الحاق سریع اوکراین به اتحادیه اروپا امکان پذیر نیست

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز نگرانی فرانسه از بازداشت معترضین در ایران
ابراز نگرانی فرانسه از بازداشت معترضین در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2023
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه گفت که اتحادیه اروپا هنوز با الحاق واقعی اوکراین به این اتحادیه بسیار فاصله دارد.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که اتحادیه اروپا هنوز با گسترش واقعی برای الحاق اوکراین فاصله دارد و تصمیم برای آغاز مذاکرات، یک تصمیم سیاسی است و هیچ اساس قانونی ندارد.
ماکرون در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: ما با گسترش واقعی اتحادیه اروپا برای الحاق اوکراین بسیار فاصله داریم. در هر صورت، این گسترش هر چه باشد، مستلزم اصلاح عمیق قوانین ما است. این تنها با افزایش قابل توجه بودجه یا با جایگزینی مکانیسم ها و قوانین موجود امکان پذیر خواهد بود.
پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2023
مجارستان: اوکراین و اتحادیه اروپا آمادگی آغاز مذاکرات الحاق اوکراین‌ به ناتو را ندارند
ماکرون در پاسخ به سوالی درباره خطرات الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا برای صنعت کشاورزی، اطمینان داد که این "به ضرر کشاورزان ما" نخواهد بود.
وی افزود: امروز ما هنوز با این (الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا) بسیار فاصله داریم. من به استقلال کشاورزی اروپا متعهد هستم و به دفاع از آن و حفظ ظرفیت تولید خود ادامه خواهیم داد.
رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که تصمیم برای آغاز مذاکرات در مورد الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا یک تصمیم سیاسی است و " اساس حقوقی ندارد" و تصمیم قانونی- این افتتاح یک کنفرانس بین دولتی است.
ماکرون خاطرنشان کرد که پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که کی‌یف تمام شرایط لازم را برآورده کند و اگر این اتفاق نیفتد، مذاکرات آغاز نخواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала