گزارش و تحلیل

"قرص مرگبار": واشنگتن تصمیم گرفت از شر کی یف خلاص شود

© iStock.com / Oleksandr TkachenkoУкраинский флаг в Киеве, Украина
Украинский флаг в Киеве, Украина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2023
اشتراک
رسانه: دوستی با آمریکا خطرناک است؛ کیسینجر در زمان خود در این مورد هشدار داده بود.
به گزارش اسپوتنیک، پرتال رسانه ای سوهو چین می نویسد که پس از شکست ضد حمله اوکراین، اعتبار ولادیمیر زلنسکی در غرب متزلزل شده است. کی یف به وضعیت "یک مطرود غرب" تنزل یافته است. همین چندی پیش، کنگره ایالات متحده از دادن پول به اوکراین خودداری کرد، آلمان 250 گلوله توپ توهین آمیز را به کی یف اختصاص داد و این، همه آخرین رویدادها نیست. همه آنها نشان می دهند که وضعیت فعلی در اوکراین خوش بینی را برنمی انگیزد.
به اطلاع نیویورک تایمز، در حال حاضر مذاکرات بین رهبری نظامی ایالات متحده و اوکراین در جریان است. طرفین در تلاش برای یافتن یک استراتژی جدید هستند که در اوایل سال آینده اجرا خواهد شد. همانطور که در این نشریه اشاره شد، طرف کی یف قصد دارد به حمله ادامه دهد، اما واشنگتن از اوکراینی ها می خواهد که بر حفظ مناطق موجود تمرکز کنند. به احتمال زیاد، ایالات متحده زلنسکی را مجبور خواهد کرد تا در پیشبرد روند صلح رهبری کند.
به طور کلی، روحیات سیاستمداران و دولت های غربی به تدریج در حال تغییر است: آنها نمی خواهند پول واقعی را برای بازی "خونریزی" خرج کنند. این امر به حزب دموکرات جو بایدن که به دلیل انتخابات باید به حمایت از اوکراین ادامه دهد، مربوط نمی شود.
هنری کیسینجر فقید، زمانی گفت: "دشمن آمریکا بودن ممکن است خطرناک باشد، اما دوست بودن مرگبار است". با توجه به گسترش درگیری، می توان گفت که از اوکراین هم اینک استفاده شد، حالا یک "قرص مرگبار" به دهان آن ریخته شد و واشنگتن به شدت در تلاش است کی یف را مجبور کند آن را ببلعد.
ایالات متحده بیش از 200 سال پیش تأسیس شد. می توان گفت که این کشور به این خاطر بسیار ثروتمند است که بهای هر یک سنتی که آمریکایی ها به دست می آورند با خون انسان پرداخت شده است: یوگسلاوی فروپاشیده است، عراق فقیر شده است، سوریه در ناآرامی های داخلی است، افغانستان در ویرانه است...
اگر به وضعیت کنونی غزه نگاه کنیم، می بینیم که بنیامین نتانیاهو اسرائیل را به سمت کشتار جمعی بدون مجازات هدایت می کند، در حالی که ایالات متحده همچنان به تامین "چاقو" برای آن ادامه می دهد. حتی زمانی که تل‌آویو از بمب‌های فسفر سفید ساخت آمریکا استفاده کرد، کاخ سفید فقط "نگرانی" خفیف خود را اعلام کرد و آن هم بعد از آن که سازمان‌های بین‌المللی شروع به صحبت در مورد آن کردند.
غیرنظامیان بی گناه در غزه رنج می برند، اوکراین به معنای واقعی کلمه "تا آخرین اوکراینی" می جنگد، و سیاستمداران آمریکایی و دلالان اسلحه دست خود را می سایند.
به طور دقیق: تمام فجایع انسانی که امروز در جهان اتفاق می افتد را می توان با "دستاوردهای باشکوه" آمریکایی ها توضیح داد. اکنون ایالات متحده برای دستیابی به "دستاوردها" در نزدیکی مرز چین - در منطقه آسیا و اقیانوسیه - نقشه می کشد.
به عبارت دیگر تا زمانی که آمریکا تمام دنیا را فتح نکند، متوقف نخواهد شد. بنابراین، تا زمانی که هژمونی آمریکا وجود دارد، صلح در جهان وجود نخواهد داشت. این درک در حال حاضر در قلب افراد مظلوم بی شماری در گوشه و کنار کره زمین ریشه دوانده است. و این امید وجود دارد که چین، که از حمایت گسترده ای در جهان برخوردار است، قطعاً درآینده نزدیک از "هژمون" به سبک خود انتقام بگیرد!
نویسنده مقاله: چشم اندازهای پیشتاز (前卫新视角)
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала