- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

روسیه یک تانک لئوپارد آلمانی را منهدم کرد+ ویدئو

© Photo / Twitter / @clashreportLeopard 2 with its turret ripped off after an accident during training by Ukrainian tankers in western Poland.
Leopard 2 with its turret ripped off after an accident during training by Ukrainian tankers in western Poland.  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
اشتراک
ارتش روسیه یک تانک لئوپارد 2A4 آلمانی را منهدم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه با ارائه ویدئویی که با دوربین پهپاد ثبت شده، خبر داد که ارتش روسیه یک تانک لئوپارد 2A4 ساخت آلمان را در منطقه رابوتینو در استان زاپوروژیه منهدم کرد.
تصاویر گرفته شده توسط دوربین یک پهپاد کامیکازه، یک تانک لئوپارد 2A4 را نشان می دهد که پهپاد به آن نزدیک شده و به برجک در ناحیه دریچه باز برخورد می کند.
تنظیم از یک پهپاد روسی دیگر انجام شده است که دوربین آن نحوه برخورد پهپاد تهاجمی به هدف را نشان می دهد و سپس یک موشک هدایت شونده ضد تانک به سمت تانک دشمن پرواز می کند.
در ماه نوامبر، مجله آمریکایی فوربس نوشت که سربازان اوکراینی حداقل 13 تانک از 71 تانک لئوپارد 2 تحویلی را در جریان ضد حمله از دست دادند؛ در مجموع به اوکراین 85 تانک از این قبیل وعده داده شده است.
هم زمان، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که تنها در ماه های ژوئن تا ژوئیه، 25 تانک لئوپارد آلمانی با تغییرات مختلف منهدم شده است. تمام تانک های لئوپارد آسیب دیده که در عکس ها و فیلم ها توسط این وزارتخانه و افسران ارتش روسیه نشان داده شده اند متعلق به تغییرات 2A4 و 2A6 هستند.
به گفته فوربس، ناتو هیچ تمایلی برای انتقال دسته‌های جدید لئوپارد 2 به اوکراین نشان نمی‌دهد، بریتانیا نیز قصد ندارد چلنجر 2 جدید را به کی‌یف عرضه کند و نیروهای مسلح اوکراین یکی از 14 تانک تحویلی این مدل را از دست داده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала