گزارش و تحلیل

رسانه: اوکراین فهمید که "قرص معجزه گر آزادی" سم بود

© AFP 2023 / Sergei Supinskyرسانه: اوکراین فهمید که "قرص معجزه گر آزادی" سم بود
رسانه: اوکراین فهمید که قرص معجزه گر آزادی سم بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
اشتراک
ده سال پیش، غرب به اوکراین وعده همه چیز را داد: آزادی، عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو، و کی یف به این توهمات باور کرد.
اسپوتنیک، به نقل از وبگاه چینی سوهو می نویسد: سال 2014، نقطه عطفی برای اوکراین بود. در اواخر سال 2013 کی یف با یک انتخاب روبرو شد: دنبال کردن مسیر طرفدار روسیه یا غرب. ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین راه تعمیق روابط با مسکو را انتخاب کرده است که آغوش خود را به روی اوکراین باز کرد. اما ناگهان وضعیت تغییر کرد - در کی یف اعتراضات ضد روسیه آغاز شد. طی چند ماه درگیری شدیدی بین جمعیت تظاهرکنندگان و پلیس ادامه یافت. بسیاری از اوکراینی‌ها به نام "کرامت و آزادی" در خیابان‌ها جان باختند. در نهایت، معترضان به هدف خود رسیدند: دولت اوکراین کاملاً به سمت غرب چرخید و همه به خانه رفتند.
در طول ده سال آینده، اوکراین تلاش کرد تا به عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو دست یابد. و تنها زمانی که روسیه که صبرش به پایان رسید، عملیات نظامی ویژه ای را آغاز کرد، بسیاری از اوکراینی ها از خواب بیدار شدند. آنها دریافتند که سالها تلاش آنها بیهوده بوده است و هر چه برای آن تلاش کردند در یک لحظه تبدیل به خاک شد.
اما بیداری کامل نبود. درگیری روسیه و اوکراین، تقریباً دو سال است که ادامه دارد. آن دسته از اوکراینی هایی که در تظاهرات شرکت کردند، هرگز به یک چیز فکر نکردند: به اصطلاح "کرامت و آزادی" که به دنبال آن بودند، یک دروغ آمریکایی بود.
آیا واقعا مشکل در پوتین بود؟ یا در مسکو؟ یا در روسیه؟ تئوری غربی "تهدید روسیه" همیشه مسکو را اهریمنی کرده است. ایالات متحده و اتحادیه اروپا توانستند اوکراین را متقاعد کنند که روسیه شیطان محض است و اکنون همین رویکرد در مورد چین نیز اعمال می شود.
مسكو مي تواند به پيمان شكنى آمريكا پاسخ نظامى-فنى بدهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
مسکو انعقاد آتش بس با اوکراین در سال 2024 را انتظار ندارد
در واقع، تنها کی یف ساده لوح را نمی توان مقصر سرنوشت غم انگیز اوکراین دانست: ایدئولوژی آمریکایی برای کشورهایی که فرهنگ و تاریخ خود را ندارند، بسیار وسوسه انگیز است. در دنیای مدرن تنها کشورهایی مانند روسیه و چین می توانند در برابر جهان بینی غربی مقاومت کنند. بنابراین ما می توانیم آمریکا و کل غرب را از منظر تمدنی قضاوت کنیم و اهداف واقعی آنها را به وضوح ببینیم. برخی از آنچه در اوکراین اتفاق افتاد در هنگ کنگ نیز رخ داد، اما به دلیل دیدگاه‌ها و ایدئولوژی‌های تاریخی، متفاوت بود و نتایج هم کاملاً متفاوت بود.
پیتر سیجارتو وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
وزیر خارجه مجارستان: پذیرش اوکراین در ناتو به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد
اکنون اولویت اصلی برای اوکراینی‌ها این نیست که با احساسات هدایت شوند، بلکه این است که واقعیت‌ها را به وضوح ببینند. تمام دنیا از بسیاری از کارهایی که ایالات متحده ده سال پیش در پشت صحنه حوادث اوکراین انجام داد، آگاه شده است. جالب است که مقامات آمریکایی که در آن زمان "میدان کی یف" را سازماندهی کردند، توسط دولت آمریکا به مغولستان فرستاده شدند. دلایل انتصاب آنها واضح است.
اوکراین باید از برخی کشورهای جنوب شرقی آسیا درس بگیرد. این کشورها ایدئولوژی آمریکا را جدی نمی گیرند و بر اساس منافع خود عمل می کنند. هر کسی که بتواند بیشترین سود را به این کشورها بدهد، بهترین دوست آنهاست - رویکرد بسیار ساده، اما موثر.
اوکراین مدت هاست که دیگر کشوری نیست که بتواند از منافع خود دفاع کند. اما نباید پس از باخت در شرط بندی روی "آزادی" ناامید شد. شرم آور است، اما برای پشیمانی دیر شده. ایالات متحده تحت عنوان "قرص معجزه گر کرامت و آزادی " به اوکراین زهر داد و درمان پشیمانی در سراسر جهان یافت نمی شود.
نویسنده: Vis-à-visDefense (防务面对面)
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала