رئیس اتحادیه اروپا علیرغم ناکامی‌های اوکراین خواستار ادامه حمایت از این کشور شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اورسولا فون در لاین - رئیس کمیسیون اروپا
اورسولا فون در لاین - رئیس کمیسیون اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2023
اشتراک
فون در لاین شکست های اوکراین را دلیلی برای افزایش حمایت خواند
به گزارش اسپوتنیک، رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، گفت که شکست های اوکراین در میدان نبرد "دلیلی برای توقف حمایت از کی یف نیست، بلکه برعکس، دلیلی برای افزایش آن است".
او در کنفرانس سالانه آژانس دفاع اروپا گفت: بله، وضعیت در میدان جنگ بسیار دشوار است، اما این دلیلی برای توقف حمایت نیست، برعکس، دلیلی برای تقویت آن است. او همچنین اظهار داشت که در سال 2024 اتحادیه اروپا قادر خواهد بود سالانه یک میلیون مهمات تولید کند.
رئیس کمیسیون اروپا همچنین به نیاز کشورهای اتحادیه اروپا برای تقویت دفاع و آمادگی برای "هر سناریو از سنتی تا ترکیبی" اشاره کرد.
فون در لاین اعلام کرد که اوایل سال آینده پیشنهادی را برای استراتژی صنعت دفاعی اتحادیه اروپا ارائه خواهد کرد که بر برنامه ریزی استراتژیک، مقررات صنعتی موثر، ایجاد ظرفیت کالاها و فناوری های با استفاده دوگانه و بسیج سرمایه گذاری عمومی و خصوصی در صنعت تمرکز دارد. . پیش از این، رئیس کمیسیون اروپا وعده داده بود که چنین استراتژی را در سال جاری ارائه کند.
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2023
واکنش کرملین به سخنان فون درلاین در خصوص کودتای پیشین در اوکراین
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تأمین تسلیحات، بلکه با آموزش پرسنلدر قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند. ”
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала