واکنش لندن به سخنان رئیس کمیسیون اروپا درباره خروج اشتباه انگلیس از اتحادیه اروپا

© AP Photo / Bela Szandelszkyبرلین واشنگتن لندن و پاریس
برلین واشنگتن لندن و پاریس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
اشتراک
سخنگوی ریشی سوناک گفت که بریتانیا بر روی تامین موفقیت برگزیت تمرکز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از روزنامه گاردین، سخنگوی ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، سخنان اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پیرامون بازگشت احتمالی این کشور به اتحادیه اروپا را تکذیب کرد.
پیشتر، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را اشتباهی دانست و گفت که نسل جدید باید آن را اصلاح کند. وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال بازگشت بریتانیا به اتحادیه اروپا به پولیتیکو گفت: من همیشه به بچه‌هایم می‌گویم، "شما باید این را اصلاح کنید، ما اشتباه کردیم، شما باید این را اصلاح کنید."
روزنامه گاردین به نقل از سخنگوی سوناک می نویسد: به دلیل آزادی های به دست آمده از طریق برگزیت است که ما اکنون به دنبال چگونگی تقویت سیستم مهاجرت خود هستیم. به لطف آزادی های به دست آمده از طریق برگزیت است که ما تضمین می کنیم که بیماران در بریتانیا سریعتر به داروها دسترسی پیدا می کنند. نخست وزیر ما قبل از اینکه به نفع شغلی او باشد از برگزیت دفاع کرد زیرا شدیدا به آن اعتقاد دارد. ما روی تضمین موفقیت برگزیت بسیار متمرکز هستیم.
استفاده مکرون از بحران مهاجران برای تنبیه بریتانیا به خاطر برگزیت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
استفاده مکرون از بحران مهاجران برای تنبیه بریتانیا به خاطر برگزیت
در یک همه پرسی در ژوئن 2016، 52 درصد از بریتانیایی ها موافق خروج از اتحادیه اروپا بودند؛ در 31 ژانویه 2020 در ساعت 23:00 به وقت محلی، این کشور پس از 47 سال عضویت اتحادیه اروپا را ترک کرد. دوره گذار پس از برگزیت، زمانی که تمام هنجارها و قوانین اتحادیه اروپا در بریتانیا اعمال شد و شهروندان طبق یک رویه ساده تر سفر کنند، در 31 دسامبر به پایان رسید. در 1 ژانویه 2021، توافقنامه تجارت و همکاری بین طرفین لازم الاجرا شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала