استفاده مکرون از بحران مهاجران برای تنبیه بریتانیا به خاطر برگزیت

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر استفاده مکرون از بحران مهاجران برای تنبیه بریتانیا به خاطر برگزیت
استفاده مکرون از بحران مهاجران برای تنبیه بریتانیا به خاطر برگزیت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
اشتراک
روزنامه تایمز به نقل از یک منبع ناشناس می نویسد، علیرغم تمام تضمین های طرف فرانسوی، وزرای بریتانیا به بهبود احتمالی وضعیت با هجوم مهاجران به کشورشان خوش بین نیستند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز با استناد به نظر وزرای بریتانیا می نویسد: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از بحران مهاجرت برای تنبیه بریتانیا به خاطر برگزیت استفاده می کند. این موقعیت در زمانی رخ داد که پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰۰ نفر در این هفته از کانال مانش عبور کنند.
برخورد ناو هواپیمابر نیروی دریایی فرانسه با کشتی بادبانی لهستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2021
برخورد ناو هواپیمابر نیروی دریایی فرانسه با کشتی بادبانی لهستان
در بحبوحه تیرگی روابط، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، هفته گذشته پاریس را به ناتوانی در کنترل مرزهایش متهم کرد.
پس از عبور رکورد تعداد مهاجران از کانال مانش در هفته گذشته، پریتی پاتل وزیر کشور بریتانیا، اکنون در پاریس با همتای فرانسوی خود جرالد دارمنن دیدار می کند. انتظار می رود پاتل او را متقاعد کند تا برنامه های رهگیری مهاجران را قبل از ورود آنها به بریتانیا تسریع بخشد.
لندن حتی پیش از این نیز ۵۴ میلیون پوند برای گشت‌ های پلیس اضافی پس از اینکه دارون متعهد شد که رهگیری ۱۰۰ درصدی مهاجران پس از پرداخت کامل تضمین شود، ارائه کرده بود. با این حال، یک منبع دولتی بریتانیا گفت که وزرا به بهبود وضعیت خوشبین نیستند.
این روزنامه به نقل از یک منبع ناشناس گفت: آنها معتقدند که فرانسوی ها اصلاً چیزی به آنها نمی دهند و به نظر آنها با نزدیک شدن به انتخابات اوضاع بدتر خواهد شد. آنها معتقدند این بخشی از استراتژی مکرون برای مجازات برگزیت (بریتانیا) است.
وزرای بریتانیا همچنین معتقدند که پلیس فرانسه مشتاق مبارزه با قاچاقچیان نیست، زیرا قاچاقچیان اغلب به استفاده از زور متوسل می شوند.
همانطور که این روزنامه یادآور می شود، به دلیل اختلافات پاریس با لندن بر سر مجوزهای ماهیگیری، فرانسه حتی تهدید کرد که کنفرانس آب و هوا کوپ-۲۶ در گلاسکو را مختل خواهد کرد.
ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه، ابراز عقیده کرد که اتحادیه اروپا باید نشان دهد که خروج از این بلوک متضمن ضرر است. این در حالی است که مرزبانان انگلیسی از هم اکنون انتظار هجوم مهاجران در سه روز آینده را دارند، زیرا در این مدت بر اساس پیش بینی های هواشناسی، ارتفاع امواج دریا که قاچاقچیان مردم را از طریق آن جابجا می کنند، تنها ۳۰ سانتی متر خواهد بود. تا پایان هفته میزان آن به ۱ متر افزایش خواهد یافت.
مرزبانان همچنین وزارت کشور بریتانیا را متهم می کنند که سرویس خود را "کاملاً کم کارمند" گذاشته است. این اتفاق به این دلیل رخ داد که بر اساس پیش بینی های وزارت کشور، در این ماه قرار بود تنها ۲ هزار مهاجر به بریتانیا مهاجرت کنند. با این حال، تنها در ۱۱ روز اول نوامبر، ۳۷۸۰ نفر از کانال مانش عبور کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала