گزارش و تحلیل

اوکراین؛ همه کسانی که به پیروزی "عدالت" اعتقاد داشتند گمراه شدند

© AP Photo / Andrew Kravchenkoپیش بینی بدتر شدن اوضاع اوکراین در زمستان
پیش بینی بدتر شدن اوضاع اوکراین در زمستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2023
اشتراک
نشریه ژاپنی در مطلبی نوشت، اوکراین حتی با کمک آمریکا هم نمی تواند پیروز شود. شاید غرب سعی کند این درگیری را متوقف کند تا حداقل نوعی تکیه گاه در اوکراین حفظ شود. زمستان امسال اوج پیشرفت وضعیت است.
به گزارش اسپوتنیک، آکیهیرو ماتوبا، دانشمند و کارشناس مشهور سیاسی، دکترای علوم اقتصادی برای "یاهو نیوز" ژاپن در مطلبی نوشت، از فوریه 2022، رسانه‌های اصلی غربی "عملیات ویژه" خود را برای متقاعد کردن مردم در مورد نیاز به حمایت از اوکراین انجام داده‌اند. این امر حتی یادآور دستکاری افکار عمومی ضد روسی بود که توسط روزنامه "تایمز" لندن در قرن نوزدهم انجام شد. اما، باید گفت که در ارتباط با حوادث غزه، کانون توجه رسانه‌های غربی از درگیری اوکراین تغییر کرده است.
نتایج روایت غربی درباره "پسر خوب"
در غرب، درگیری اوکراین به عنوان "دفاع از دموکراسی" به تصویر کشیده شد و آنها در مورد اوکراین گفتند: "این پسر خوب است، ما باید به او کمک کنیم". و صداهای حمایت از اوکراین روز به روز افزایش یافت.
اما "اکونومیست" و "تایمز" مصاحبه هایی با فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین زالوژنی منتشر کردند. وی گفت که ضد حمله اوکراین ناموفق بود و منجر به تلفات سنگین در بین پرسنل ارتش اوکراین شد. و این در زمانی که دولت زلنسکی در تلاش بود همه را در مورد پیروزی های خود متقاعد کند و کمک های غرب را افزایش دهد.
آیا این کار می تواند بازگشت رسانه های غربی به روزنامه نگاری واقعی تلقی شود؟ نخیر، در رابطه با بروز اختلاف بین اسراییل و حماس این احتمال به وجود آمد که کمک رسانی به اوکراین متوقف شود، از آنجایی که از نظر مالی برای ایالات متحده غیرممکن است که "دو هدف را با یک سنگ سرنگون کند" . همه کسانی که به پیروزی "عدالت" اعتقاد داشتند، گمراه شدند.
نتایج ضد حمله ژوئن اوکراین
در پاییز سال 2022، روسیه مناطق تحت اشغال خود را وارد ترکیب خود کرده و به ساخت یک سیستم دفاعی قدرتمند در خط تماس با نیروهای مسلح اوکراین پرداخت . به دلایای نامعلوم، غرب این را یک پیروزی برای اوکراین اعلام کرد.
در 4 ژوئن 2023، اوکراین یک ضد حمله از زاپاروژیه تا خرسون با نگاهی به کریمه آغاز کرد. در همان زمان حملات پهپادی به کرچ و سواستوپل آغاز شد.
با این حال، دفاع روسیه بسیار قدرتمند از آب در آمده بود. حملات تهاجمی مکرر توسط نیروهای مسلح اوکراین تنها باعث افزایش تلفات اوکراین در تسلیحات و سربازان شد. معلوم شد که نیروهای مسلح اوکراین برای استفاده مؤثر از کمک های نظامی فراوان غرب آماده نیستند.
Монумент Независимости в Киеве, Украина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2023
باید پذیرفت؛ آمریکا شرط پایان دادن به درگیری در اوکراین را اعلام کرد
بذر درگیری داخلی در اوکراین
رژیم زلنسکی تا زمانی که بحران اوکراین پشت مبارزه غیرمستقیم غرب علیه روسیه باشد، می تواند وجود داشته باشد. اما اخیرا توجه رسانه های آمریکایی و اروپایی کاملا به سمت جنگ اسرائیل و حماس معطوف شده است. ایالات متحده شروع به صحبت در مورد "بن بست اوکراین" کرد.
علاوه بر این، اگر قبلاً اعتقاد بر این بود که 90٪ اوکراینی ها به پیروزی اوکراین اعتقاد دارند، اخیراً خستگی و حتی نفرت نسبت به درگیری با روسیه در این کشور افزایش یافته است. نیروهای مسلح اوکراین نه تنها قادر به پیروزی نیستند، بلکه به شدت کمبود سربازان برای دفاع از جبهه طولانی خود دارند. اگر این درگیری را به عنوان مشکلی بین اسلاوها در نظر بگیریم، شکل طولانی آن، صداهای بسیاری را به وجود می آورد که خواستار پایان آن هستند.
و اگر نامزد ریاست جمهوری آماده آتش‌بس، ظاهر شود (مثلاً زالوژنی یا شهردار کی یف کلیچکو)، به‌ طور شگفت‌انگیزی احتمال زیادی وجود دارد که در انتخابات آینده سال 2024 از حمایت جامعه اوکراین برخوردار شود.
اوکراین در دست رسانه های غربی
با کمال تعجب، بسیاری از رسانه های غربی هنوز در مورد نبرد "دفاع از دموکراسی" صحبت می کنند و این امر باعث می شود تا مردم عادی فکر کنند که با حمایت غرب، اوکراین می تواند روسیه را شکست دهد. خود اوکراین در ابتدا وسوسه شد، روسیه را بی پروا تحریک کرد و با آن وارد درگیری شد.
تحریم های اقتصادی علیه روسیه ناکارآمد بوده است. اقتصاد روسیه در حال رشد است. یکی از دلایل این امر این است که کشورهای آسیایی و آفریقایی که از تحریم های اقتصادی آمریکا رنج می برند، برای حمایت به روسیه مراجعه کردند.
از آنجایی که کشورهای بریکس بدون استفاده از دلار با روسیه تجارت کردند، محاصره دلاری غرب بی اثر شد. مهمتر از آن، اکنون می دانیم که امکان انجام تجارت بین المللی با ارزهای دیگر وجود دارد. اکنون غرب چگونه می تواند از تخریب وجهه آمریکا و اتحادیه اروپا جلوگیری کند؟ جبهه را در نوار غزه و سایر مناطق جهان گسترش دهد؟ اما این می تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود. شاید غربی ها سعی کنند درگیری در اوکراین را متوقف کنند و حداقل نوعی تکیه گاه را در آنجا حفظ کنند؟ زمستان امسال اوج وضعیت است. حتی با کمک آمریکا، اوکراین نمی تواند پیروز شود و ادامه درگیری با روسیه عواقب ناگواری برای مردم اوکراین خواهد داشت.
در گذشته هیتلر نازی، شکست های جبهه شرق را نادیده می گرفت. نتیجه: سقوط برلین، شکست نازی ها و مرگ تعداد زیادی از آلمانی ها و نمایندگان سایر ملل. آیا زلنسکی می تواند چنین دیوانگی کند؟ همانطور که پوتین به شدت استدلال می کند، این دقیقاً ماهیت نازیسم است.
اگر دموکراسی در اوکراین باقی مانده، کی یف باید فوراً با آتش بس موافقت کند. اما این امر، نیاز به شجاعت زیادی دارد. و رسانه های غربی باید دستورالعمل هایی را برای دستیابی به توافق مناسب ارائه دهند.
بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2023
گزارش و تحلیل
اسرائیل ایالت ۵۱-ام آمریکا است/ یک بام و دو هوا در اوکراین و غزه
نظرات خوانندگان
dai
اوکراین ابتدا هیچ شانسی برای برنده شدن نداشت. کی یف به مبارزه نیابتی علیه روسیه کشیده شد... و مردم در اوکراین باز هم می میرند.
twi
صادقانه بگویم، همه از ابتدا می دانستند که اوکراین برنده نخواهد شد. به همین دلیل است که اوکراین در بهار 2022 تلاش کرد برای آتش بس با روسیه مذاکره کند. این مذاکرات توسط آمریکا و بریتانیا مختل شد. هدف آنها فرسودگی روسیه بود... لطفا یکی به زلنسکی بگوید که تسلیم در این شرایط پیروزی عقل سلیم است!
ten
نشریه "تویو کیزای" هم اینک اعلام کرده که روسیه چاره‌ای جز آغاز عملیات نظامی نداشت - اوکراین روس‌های قومی را در بخش شرقی این کشور تحت آزار و اذیت قرار داد و کشت. از آنجایی که رسانه های غربی این واقعیت را پنهان می کنند، افکار عمومی نادرستی شکل می گیرد که روسیه شرور و اوکراین قربانی است.
dee
رسانه های ژاپنی همچنان گزارش می دهند که اوکراین و روسیه هر دو به بن بست رسیده اند. اما روسیه در حال پیشرفت است: حملات موشکی کروز روسیه به اوکراین در پاییز به شدت تشدید شد و دولت زلنسکی در زمستان تحت تأثیر حملات موشکی روسیه بیشتر قرار خواهد گرفت. در یک زمان بودجه موقت ایالات متحده تا 19 ژانویه سال آینده بدون هیچ گونه کمکی به اوکراین به تصویب رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала