شکایت کی یف از هدایت مجدد مهمات از ایالات متحده به اسرائیل

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم اوکراین - ساختمان پارلمان اوکراین
پرچم اوکراین - ساختمان پارلمان اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2023
اشتراک
نمایندگان پارلمان اوکراین از انتقال مهمات از آمریکا به اسرائیل شکایت دارند
به گزارش اسپوتنیک، قانونگذاران اوکراینی از کمبود مهمات در بحبوحه تصمیم ایالات متحده برای هدایت گلوله های اختصاصی اوکراین به اسرائیل شکایت دارند.
ایالات متحده قصد دارد ده ها هزار گلوله توپ را که برای اوکراین ذخیره شده بود به اسرائیل منتقل کند.
ایگور چرنیف، نماینده پارلمان اوکراین گفت: "وضعیت کاملاً پیچیده است. شدت گلوله باران های سنگین از طرف ما به دلیل کمبود مهمات کمتر و کمتر می شود."
الکساندرا اوستینوا، معاون پارلمان اوکراین خاطرنشان کرد که او اغلب از جبهه بازدید می کند، اما اکنون می ترسد به آنجا بیاید زیرا "نیروها به معنای واقعی کلمه چیزی برای تیراندازی ندارند."
جنگنده اف-16  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2023
"تهدید بزرگ": روسیه با تسلیحات جدید نیروهای اوکراین چه خواهد کرد؟
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که پمپاژ تسلیحات غرب اوکراین به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала