"تهدید بزرگ": روسیه با تسلیحات جدید نیروهای اوکراین چه خواهد کرد؟

© Photo / Airman 1st Class Christopher Spaجنگنده اف-16
جنگنده اف-16  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2023
اشتراک
افسر دیویس: پدافند هوایی روسیه تمام جنگنده های اف-16 تحویلی به نیروهای مسلح اوکراین را سرنگون خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ بازنشسته آمریکایی دانیل دیویس در کانال یوتیوب خود گفت: روسیه یک سیستم دفاع هوایی قدرتمند دارد، بنابراین تمام جنگنده های اف-16 تحویل اوکراین نابود خواهند شد.
"روسیه دارای یک سیستم دفاع هوایی توسعه یافته است، این سیستم چند سطحی، بسیار موثر و مدرن در مقایسه با اوکراین است. در مقایسه با سیستم ایالات متحده نیز توسعه یافته تر است. در غرب و در ناتو مدت ها نگرانی وجود دارد. اگر درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو رخ دهد، پدافند هوایی آنها و جنگنده‌های سوخو-35 تهدید بزرگی برای اف-16 خواهند بود.
دیویس همچنین خاطرنشان کرد که این جنگنده ها کاملا قدیمی هستند و آموزش خلبانان اوکراینی زمان زیادی می برد. به عقیده وی، تحویل اف-16 وضعیت میدان نبرد را برای نیروهای مسلح اوکراین تغییر نخواهد داد.
بالگرد تهاجمی کا-52 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2023
نابودگرتانک ها؛ ترس آمریکا از سلاح های مرگبار روسیه
هلند و دانمارک اولین کشورهایی بودند که با ارائه جنگنده های اف-16 به اوکراین موافقت کردند. کاخ سفید تأیید کرده است که اوکراین پس از تکمیل آموزش خلبانانش، هواپیماهای جنگی را از کشورهای ثالث دریافت خواهد کرد. وزیر دفاع هلند، کایسا اولونگرن، گفت که لاهه انتظار دارد اولین جنگنده های اف-16 را در سال 2024 به کی یف بفرستد.
پیش از این، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته بود که سامانه‌های پدافند هوایی می‌توانند تمام جنگنده‌های اف-16 را که برای تحویل به کی یف برنامه‌ریزی شده‌اند در حدود 20 روز سرنگون کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала