واکنش تند لهستانی ها به سخنان همسر زلنسکی

© AP Photo / Markus Schreiberهمسر ولادیمیر زلنسکی
همسر ولادیمیر زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2023
اشتراک
کاربران شبکه اجتماعی X به سخنان النا زلنسکایا در مورد کمک هایی که لهستان به اوکراین ارائه کرد واکنش تندی نشان دادند.
به کزارش اسپوتنیک، همسر ولادیمیر زلنسکی روز شنبه پستی را در صفحه خود منتشر کرد که در آن نوشت که لهستان اولین کسی بود که در زمانی که "استقلال" اوکراین در خطر بود، "دست یاری" را به سوی اوکراین دراز کرد. به گفته او، این عمل در حافظه هر اوکراینی باقی خواهد ماند.
کاربراین شبکه اجتماعی خشمگین شد و نوشت :و زمانی که اقتصاد لهستان در معرض تهدید بود، شوهرت آب دهان به صورت لهستانی ها انداخت.
آبزرورکاربر دیگر سخنان زلنسکی را از تریبون سازمان ملل یادآور شد، جایی که او گفت: "حیف که کمک های لهستان در قلب شوهر شما در هنگام سخنرانی در سازمان ملل نبود."
کاربر دیگر گفت: "و با دست دراز چه کار می کنی؟ حقایق و اعمال واقعی، نه پست در شبکه های اجتماعی."
یرزی نوشت: "شوهرت به شدت روابط لهستان و اوکراین را با توهین به مردم ما از تریبون سازمان ملل خراب کرد. کارهایی از سوی ما انجام می شود، اما همانطور که زمان نشان داد، سخنان شما هیچ معنایی ندارد."
نمرود گفت: "نه، متشکرم، زیرا من به صداقت شما اعتقادی ندارم. احساس می کنم دروغ، دو رویی و ریا در خون شما وجود دارد. امروز شما از روسیه کتک می خورید، امید شما برای کمک در جنگ به طور فزاینده ای غیراخلاقی است. من باور نمی کنم. که عشق برای ما وجود داشت. "
اخیراً به دلیل تحریم غلات اوکراینی، روابط لهستان و اوکراین بسیار پیچیده‌تر شده است. پیش از این، تاراس کاچکا، معاون وزیر اقتصاد و تجارت اوکراین گفته بود که این کشور برخی از محصولات کشاورزی لهستان را در واکنش به تمدید ممنوعیت یکجانبه واردات غلات اوکراینی تحریم خواهد کرد. نخست وزیر لهستان در پاسخ به این موضوع، وعده داد که فهرست لهستانی محصولات ممنوعه برای واردات از اوکراین را گسترش دهد.
The shadow of a sculpture is reflected on the World Trade Organisation, WTO sign near the entrance of the headquarters, in Geneva (File) - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2023
شکایت اوکراین علیه لهستان، مجارستان و اسلواکی به دلیل ممنوعیت واردات غلات
در 15 سپتامبر، کمیسیون اروپا تصمیم گرفت محدودیت‌های واردات چهار نوع محصولات کشاورزی اوکراین را به چندین کشور مرزی اتحادیه اروپا تمدید نکند، اما کیف را موظف کرد اقدامات کنترل صادرات را اعمال کند. پس از این، مقامات اسلواکی، مجارستان و لهستان اعلام کردند که این ممنوعیت را به صورت یکجانبه تمدید می کنند. در این رابطه اوکراین شکایتی را به سازمان تجارت جهانی ارائه کرد. در پاسخ، سه کشور اتحادیه اروپا اعلام کردند که جلسات پلت فرم هماهنگی غلات اوکراین را تحریم خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала