سرهنگ اوکراینی هماهنگ کننده انفجار خطوط "نورد استریم" بوده است

© Photo / KustbevakningenМесто утечки на газопроводе "Северный поток — 2"
Место утечки на газопроводе Северный поток — 2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
اشتراک
رسانه ها یک سرهنگ اوکراینی را هماهنگ کننده حمله به "نورد استریم" نامیدند
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Washington Post در مطلبی رومان چروینسکی سرهنگ 48 ساله اوکراینی را «هماهنگ کننده» حمله به خطوط لوله گازی «نورد استریم» معرفی کرد.

این روزنامه به نقل از مقامات افشا نشده ای در اوکراین و اروپا و دیگر افرادی که در جریان این عملیات قرار داشته اند، اعلام کرده است: "افسر نظامی بلندپایه اوکراینی که روابط عمیقی را با سرویس های ویژه کشور دارد، نقش مرکزی را در انفجار خط لوله "نورد استریم" در سال 2022 ایفا کرد".

به گفته این نشریه به نقل از منابع خود، این سرهنگ تنها عمل نکرده و برنامه ریزی عملیات نیز بر عهده وی نبوده است.
این روزنامه اظهارات افراد آشنا با روند انجام عملیات را اینگونه نقل می کند: «چروینسکی تابع فرمان مقامات بلند پایه تر اوکراینی بوده که در نهایت تحت فرمان ... والری زالوژنی (فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین) بوده اند».
بنا بر اطلاعات Washington Post، این سرهنگ اوکراینی نقش خود در انفجار خطوط «نورد استریم» را رد می کند.
Постпред России при ООН Василий Небензя во время интервью по итогам заседания Совбеза ОООН в Нью-Йорке, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2023
سپرده شدن محافظت از آمریکا در تحقیقات "نورد استریم" به سه کشور اروپایی
شایان ذکر است که در 26 سپتامبر 2022 در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 انفجاررخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد احتمال خرابکاری هدفمند را رد نکرده اند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که خسارت وارده به خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین بازه زمانی تعمیرات غیرممکن است.
سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر، میز تحقیقات خود را درخصوصو این عملیات تروریستی و خرابکارانه در تاریخ 8 فوریه منتشر کرد که در آن به نقل از یک منبع اظهار کرد که در ژوئن 2022 مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز روسیه تحت پوشش رزمایش بالتوپس توسط غواصان نیروی دریایی ایالات متحده با حمایت متخصصان نروژی کار گذاشته شد. به گفته هرش، تصمیم در مورد این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد. بعداً پنتاگون گفت که ایالات متحده هیچ ارتباطی با بمباران خطوط لوله گاز روسیه ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала