سپرده شدن محافظت از آمریکا در تحقیقات "نورد استریم" به سه کشور اروپایی

© AFP 2023 / Getty Images / Spencer PlattПостпред России при ООН Василий Небензя во время интервью по итогам заседания Совбеза ОООН в Нью-Йорке, США
Постпред России при ООН Василий Небензя во время интервью по итогам заседания Совбеза ОООН в Нью-Йорке, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2023
اشتراک
نماینده دائم روسیه: دانمارک، آلمان و سوئد در مسئله انفجار خطوط لوله نورد استریم از ایالات متحده دفاع می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت اعلام کرد که به آلمان، دانمارک و سوئد سپرده شده است تا از آمریکا در شرایط حول انفجار خطوط لوله انتقال گاز "نورد استریم" محافظت نمایند.

نبنزیا تاکید کرد: "از آنجایی که وظیفه محافظت کردن از دست داشتن برادر ارشد آن طرف اقیانوس آنها در برابر آلمان، دانمارک و سوئد قرار گرفته شده است، محققان آنجا دستانشان گره زده شده و چشمانشان بسته شده است".

وی افزود: "به همین دلیل هم همانطور که سیمور هرش به ما گفت، در نتیجه دیدار جو بایدن با اولاف شولتز، به سرویس های اطلاعاتی آمریکایی و آلمانی این وظیفه محول شد که گزینه جایگزین اتفاقات رخ داده را ساخته و به تدریج آنرا وارد رسانه ها نمایند".

به گفته نماینده دائم روسیه، "آنها در حال حاضر اتفاقا مشغول همین کار می باشند".

وی افزود: "فقط این تراوش های ذهنی به شکل درآوری غیر واقعی از آب در می آیند".

در 26 سپتامبر 2022 در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 انفجاررخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد احتمال خرابکاری هدفمند را رد نکرده اند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که خسارت وارده به خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین بازه زمانی تعمیرات غیرممکن است.
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
هرش: آمریکا آثار دخالت در خرابکاری نورد استریم را از بین برده است
سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر، میز تحقیقات خود را درخصوصو این عملیات تروریستی و خرابکارانه در تاریخ 8 فوریه منتشر کرد که در آن به نقل از یک منبع اظهار کرد که در ژوئن 2022 مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز روسیه تحت پوشش رزمایش بالتوپس توسط غواصان نیروی دریایی ایالات متحده با حمایت متخصصان نروژی کار گذاشته شد. به گفته هرش، تصمیم در مورد این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد. بعداً پنتاگون گفت که ایالات متحده هیچ ارتباطی با بمباران خطوط لوله گاز روسیه ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала