بورل از اتحادیه اروپا خواست تا برای جبران کمک های آمریکا به اوکراین آماده شود

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر جوزف بورل
جوزف بورل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
اشتراک
بورل: اتحادیه اروپا باید آماده جبران کمک های آمریکا به کیف در صورت کاهش آن باشد
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپایی روز شنبه گفت، کشورهای اتحادیه اروپا باید آماده جبران کمک‌هایی باشند که ایالات متحده به اوکراین ارائه می‌کند، اما ممکن است کاهش یابد.
وی در سخنانی در کنگره حزب سوسیالیست های اروپایی گفت: "اروپایی‌هایی که ابزار لازم را دارند، باید به حمایت از اوکراین و تحویل (تعهد) از ایالات متحده ادامه دهند، زیرا حمایت آنها احتمالاً کاهش می‌یابد.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها دخالت دارند.
Федеральный канцлер Германии Олаф Шольц покидает экстренное совещание после инцидента в Польше на Бали - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
شولتز: اتحادیه اروپا باید به اوکراین، مولداوی و گرجستان در اصلاحات برای الحاق به اتحادیه کمک کند
بر اساس مطالعه‌ای که پیش از این توسط گالوپ انجام شد، بیش از 40 درصد آمریکایی‌ها بر این عقیده‌اند که ایالات متحده در حال انجام کارهای زیادی برای اوکراین است. و ایلان ماسک، کارآفرین و میلیاردر آمریکایی معتقد است که اولویت ایالات متحده باید در درجه اول حل مشکلات کشور باشد و نه حمایت از اوکراین.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала