- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آمریکایی ها در خصوص اقدامات روسیه در اوکراین دروغ می گویند

© Sputnik / Alexey Agaryshevسفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا
سفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2023
اشتراک
سفارت روسیه در واشنگتن: ایالت متحده در خصوص شکنجه شهروندان غیر مسلح اوکراین توسط نظامیان روسیه دروغ می گوید.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت فدراسیون روسیه در واشنگتن اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا بی شرمانه در خصوص آنچه به ادعای آنها کشتار و شکنجه شهروندان غیر نظامی در اوکراین توسط نظامیان روسیه طرح می کنند، دروغ می گویند.
بنا بر موضع گیری سفارت روسیه، دیپلماتها به "اظهارات تحریک آمیز" جان کربی رئیس بخش ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اشاره کرده اند.

نمایندگی سیاسی روسیه در واشنگتن تاکید کرده است: "این مقام آمریکایی بیشرمانه دروغ گفته است که نظامیان روسیه عامدانه شهروندان غیرنظامی را در اوکراین شکنجه و یا می کشند".

این نهاد دیپلماتیک تصریح کرده است: "اولین بار نیست که چنین اظهاراتی از جانب مقامات کاخ سفید شنیده می شود. این در حالیست که تکرار تهمت های افترا آمیز به دولت آمریکا در جا انداختن این ادعا ها به جای واقعیت کمکی نمی کنند. بی پروایی در ادعاهای بررسی و اثبات نشده در مورد اقدامات سربازان ما باعث حیرت می باشد. این اظهارات در راستای دور کردن توجهات از جنایات واقعی هستند که نه سال است که راهزنان اوکراینی بر علیه شهروندان دانباس صورت می دهند".
Главнокомандующий Вооруженных Сил Украины Валерий Залужный - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2023
اظهارات زالوژنی چگونه بر کمک های آمریکا به اوکراین تأثیر می گذارد
در سفارت روسیه به آمریکایی ها پیشنهاد شده تا "واقعیت را بپذیرند".

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: "مقامات دیر یا زود مجبور به پذیرش مسئولیت کشته شدن مردم بیگناه در نتیجه حملات تروریستی نیروهای مسلح اوکراین با تسلیحات تولید شده در ایالات متحده آمریکا خواهند شد. این در حالیست که اطلاعات مربوط به اینکه مشاوران واشنگتنی ارتباط مستقیمی را با جستجو و انتخاب اهداف بمباران ها و از جمله در خاک روسیه دارند، دیگر تبدیل به مطلبی با دامنه اجتماعی شده است".

نمایندگی دیپلماتیک فدراسیون روسیه افزوده است: "وقت آن رسیده که سیاستمداران محلی درک کنند که: برای متوقف کردن خونریزی لازم است که قبل از هر چیز پمپاژ نسنجیده رژیم کی یف با بسته های نظامی چندین میلیاردی را متوقف کرد. آنها با تمدید درگیری تنها مرگ به ارمغان می آورند. اقدامات خطرناک ایالات متحده بر روی اراده روسیه در دفاع از منافع ملی و شهروندان خود تاثیری ندارد".
شایان ذکر است که روسیه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را در تاریخ 24 فوریه 2022 آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه هدف آنرا "دفاع از مردمی که در طول 8 سال تحت آزار و اذیت و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته او، برای این مهم انجام "خلع سلاح و ضد نازی سازی اوکراین" و سپردن تمامی جنایتکاران نظامی که مسئول "جنایات خونین بر علیه شهروندان غیر نظامی" دانباس هستند به دست قانون، در نظر گرفته شده است.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала