گزارش و تحلیل

آنچه را که نصر الله نگفت ولی عقلا فهمیدند

© Sputnik / ABDELKADERALBAYپخش زنده سخنرانی سید حسن نصرالله درخیابان های لبنان
پخش زنده سخنرانی سید حسن نصرالله درخیابان های لبنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2023
اشتراک
علیرغم اینکه حزب الله لبنان یک گروه رزمنده نسبتا کوچک لبنانی (از نظر تعداد نیرو) به حساب می آید ولی این حزب طی چند دهه اخیر موفق شده خود را به عنوان یک بازیکن در معادلات منطقه ای و جهانی نشان دهد در حدی که سخنرانی امروز دبیر کل این حزب توسط رهبران همه کشورهای جهان و صدها ملیون نفر در سرتاسر جهان رصد می شد.
برخی مراجع آمارگیری رسانه ای حتی پا فراتر گذاشتند و تعداد مخاطبین سید حسن نصر الله را با تعداد تماشاگران بازیهای جام جهانی فوتبال که معمولا بیشترین تماشاگر را در بعد رسانه ای دارد مقایسه کردند و به نتیجه رسیدند که تعداد مخاطبین ایشان در سطح جهانی به مراتب بیش از حتی تماشاگران بازی نهایی جام فوتبال بود.
امروزه احتمالا بسیاری از روسای جمهوری و رهبران بدخواه جبهه مقاومت در جهان غبطه می خورد که چطور این همه تعداد انسان ها در سرتاسر جهان و با زبان های مختلف نشستند و سخنرانی سید حسن نصر الله را تماشا کردند، یعنی چند ملیارد نفر نه چند صد ملیون نفر.
به هر حال بگذریم حتی اگر چند صد ملیون نفر هم باشند باز هم تعداد آنقدر زیاد است که همه رسانه های جمعی وابسته به حامیان اسرائیل امکان پوشش این تعداد را ندارند.
در واقع امروزه استراتژی جبهه مقاومت مقابله با اسرائیل با استفاده از همان سلاح خودشان، یعنی رسانه است و طی چند هفته اخیر می توان گفت جبهه مقاومت به شدت در این راستا موفق بوده.
روز هفتم اکتبر به یکباره رسانه های وابسته به جریان صهیونیسم جهانی یک جنگ رسانه ای بر علیه فلسطینی ها راه انداختند و بسیاری از مردمان جهان مخصوصا کشورهای غربی با اسرائیلیها همدردی کردند اما به یکباره امروزه می بینیم که همه چیز برگشته و اکثریت قاطع مردم جهان امروزه حامی مردم فلسطین شده اند و با مظلومیت مردم فلسطین همزادپنداری می کنند.
اسرائیل بزرگترین ابزار جنگی خود، یعنی فضاسازی رسانه ای را از دست داده و امروزه حتی رهبران کشورهای غربی که چشم بسته از اسرائیل حمایت می کردند مجبور شده اند مواضع خود را تعدیل دهند چون فضای عمومی کشورهایشان به شدت بر علیه اسرائیل شده و هر سیاستمداری که از اسرائیل حمایت کند می داند که در انتخابات احتمالا شکست خواهد خورد.
کی بود که در لندن یا پاریس یا ایالات متحده یا ... تظاهرات چند صد هزار نفری بر علیه کاری که اسرائیل انجام می دهد می شد دید؟
می توان گفت سید حسن نصر الله در سخنرانی خود تلاش کرد از فضای به وجود آمده بهترین استفاده را انجام دهد و پیام اصلی را به کل جهان مخابره کند و به همه مردم جهان بگوید که چرا مقاومت فلسطین مجبور شد که عملیات 7 اکتبر را انجام دهد و نکته بسیار مهمی را مطرح کرد و آن این بود که غیر نظامیانی که در این عملیات کشته شده اند و رسانه های اسرائیلی حماس را مسئول آن معرفی کرده اند عملا توسط نیروهای اسرائیلی کشته شدند وبا توجه به اینکه همه نسبت به صداقت وصحت سخنان سید حسن نصر الله اطمینان دارند و نسبت به دروغ گویی مقامات اسرائیلی مخصوصا نتانیاهو نیز اطمینان دارند امروزه ملیون ها، همچنین وی جنایات اسرائیل در قبال مردم فلسطین را به گوش جهانیان رساند وتلاش کرد حتی آنهایی که بی طرف هستند و یا حتی آنهایی که طرفداران اسرائیل بودند احساس کنند که باید موضع گیری کنند و یا اگر قبلا از عملکرد دولت اسرائیل حمایت می کردند احساس شرمندگی کنند.
علیرغم اینکه دولت نظامی اسرائیل پخش سخنرانی سید حسن نصر الله را ممنوع کرده بود اما طبق آمار مراکز رصد پخش رسانه ای بیش از دو سوم مردم اسرائیل در حال شنیدن صحبت های وی بودند.
حتی رسانه هایی که تا همین چند صباح پیش دشمن حزب الله و جبهه مقاومت و ایران و سید حسن نصر الله بودند مجبور بودند کل سخنرانی را کامل پخش کنند چون می دانستند مخاطبین شان می خواهند این سخنرانی را گوش دهند و اگر پخش نکنند مخاطبینشان به سمت رسانه هایی می روند که در حال پخش سخنرانی هستند.
عملا می توان گفت این ماجرا یک پیروزی بزرگ برای جبهه مقاومت به حساب می آید و سید حسن نصر الله در این سخنرانی پاسخ برخی، عموما اعراب، که در رسانه های خود مدام بحث از این می کنند که چرا ایران و یا حزب الله وارد جنگ با اسرائیل نمی شود را داد و تاکید کرد که از دوز دوم عملیات حزب الله وارد جنگ شده بود، اما آنچه برای جبهه مقاومت بسیار مهم است این می باشد که نوک پیکان قطب نما از سمت غزه به جای دیگری نرود و بر غزه متمرکز شود.
بر عکس اسرائیلی ها با اجرای عملیات 7 اکتبر هاج و واج مانده بودند چه کار کنند جبهه مقاومت از همان ابتدا برای خود یک استراتژی ترسیم کرد و بر اساس همان استراتژی جلو رفت و این استراتژی بر این مبنا بوده که بدون توجه به همه هیاهوی رسانه ای جریان های انحرافی، مخصوصا کشورهای عربی، درگیری های خود با اسرائیل را به گونه ای مدیریت کند که اسرائیل نتواند تمام نیروهای خود را به یک سمت متمرکز کند و عملا این امکان به مقاومت فلسطین داده شود تا بتواند دفاع کند.
نصرالله - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2023
نصرالله: ما از ۸ اکتبر و روز دوم طوفان الاقصی وارد این نبرد شدیم
اینجا است که می بینیم سید حسن نصر الله به دو خط قرمز اشاره می کند که یکی بحث وضعیت درگیری ها در غزه است و دیگری بحث اینکه اسرائیل بخواهد تلاش کند به لبنان تعدی کند.
خوب فعلا که همه هم و غم اسرائیل ورود به نوار غزه است و بیست روز است ارتش اسرائیل به آب و آتش می زند تا بلکه بتواند یک موفقیت در غزه به دست آورد ولی همه تلاش هایش با شکست روبرو می شود.
عملا سید حسن نصر الله غیر مستقیم گفت که خیال جبهه مقاومت از قدرت مقاومت فلسطین در مقابله با اسرائیل راحت است و در واقع به همین دلیل است که فعلا سطح درگیری ها را بالا نبرده اند و وقتی سطح درگیری ها بالا می رود که جبهه مقاومت مطمئن شود نیروهای مقاومت فلسطین امکان مقابله با حمله اسرائیل را ندارند.
سید حسن همچنین در باره اهمیت آنچه از آن تانک بشری غزه نام برد صحبت کرد، عملا با توجه به جنایاتی که اسرائیل در حق ملت فلسطین مرتکب شده به نظر می آید امروزه شرایط یار گیری بیشتر نیروهای مقاومت و ایجاد بسیج مقاومت هم فراهم شده و امروزه هزاران فلسطینی ممکن است به این بسیج بپیوندند و اسرائیل دیگر با پنجاه شصت هزار نیروی رزمنده حماس و جهاد اسلامی مواجه نباشد بلکه با چند صد هزار نیروی بسیجی فلسطینی مواجه باشد.
امروز رسانه ها فیلمی را از یک رزمنده فلسطینی منتشر کردند که با خونسردی می رود بالای یک تانک اسرائیلی که درحال حرکت است یک بمب می گذارد بعد می آید پایین و آن را منفجر می کند.
اگر ندیدید پیشنهاد می کنم رسانه های عربی را رصد کند چندین بار این فیلم را نشان دادند.
چه قدر فکر می کنید فردی باید از جان گذشته باشد و جسارت داشته باشد تا حاضر باشد چنین کاری انجام دهد؟
امروزه با توجه به اینکه بسیاری از جوانان فلسطینی خوانواده ها و عزیزان خود را از دست داده اند مطمئن باشید هزاران جوان فلسطینی دیگر هستند که حاضر می باشند چنین کاری را انجام دهند.
نکته دیگری که سید حسن نصر الله به آن اشاره کرد دخالت مستقیم ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای غربی دیگر در جنگ بود، اعزام ناو هواپیمابر و ناوهای جنگی و...
برای جنگیدن با یک باریکه کوچک که سالها است در محاصره می باشد؟!!!
وی مستقیم ایالات متحده را تهدید کرد که اگر اسرائیل به جنایات خود بر علیه فلسطینی ها ادامه دهد جواب را ایالات متحده دریافت خواهد کرد.
ظاهرا چند روز پیش آمریکایی ها تهدید کرده بودند که اگر حزب الله وارد جنگ شود آنها به ایران حمله خواهند کرد، البته حرفی که زده اند بسیار بزرگتر از دهانشان است و ایران ننشسته که آنها هر کاری دلشان بخواهند انجام دهند ولی خوب طی چند روز اخیر حزب الله لبنان حجم بسیار بالایی تسلیحات ویژه دفاع هوایی و دریایی دریافت کرد و ظاهرا حزب الله عمدا این تسلیحات را در شرایطی جابه جا کرده که ماهواره های جاسوسی آمریکایی رصد کنند و متوجه شوند که چنین تسلیحاتی به دست حزب الله رسیده.
حالا سید حسن نصر الله علنا اعلام می کند که اگر آمریکایی ها کارهای خود را متوقف نکنند ناوهای آمریکایی هدف حزب الله لبنان قرار خواهد گرفت.
عملا پاسخی محکم به تهدید آمریکا مبنی بر اینکه گزینه حمله به ایران روی میز است، عملا دبیر کل حزب الله به آنها گفت همه گزینه ها روی میز است و آنها خوب متوجه هستند که این حرف چه معنایی دارد، سابقه نشان داده که رزمندگان حزب الله لبنان چه قدر جسارت دارند و به قول سید حسن نصر الله آنهایی که آمریکایی ها و متحدین شان را از لبنان بیرون کردند نه فقط خود درمیدان حاضر هستند بلکه فرزندان و نوه های آنها هم در میدان هستند.
همچنین سید حسن نصر الله ازحمله رزمندگان عراقی به مواضع آمریکایی ها در عراق و سوریه حمایت کرد تا پیغامی به آمریکایی ها بدهد که جبهه مقاومت رو بازی می کند و از این پس منافع آمریکا و جان نیروهای آمریکایی در منطقه در خطر خواهد بود.
حملات اسرائیل به غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
مرگ و دفن قانون بین الملل در غزه
عملا تجربه تاریخی ثابت کرده که چیزی به نام دیپلماسی و یا مذاکره و یا... در تعامل با آمریکایی ها و اسرائیلی ها جواب نمی دهد و تنها چیزی که جواب می دهد زور و بالا بردن هزینه ها برای آنها می باشد و پیغام سید حسن نصر الله بسیار واضح بود هر روز که می گذرد هزینه ها برای آمریکا و اسرائیل بالاتر خواهد رفت.
در سال 2006 اسرائیلی ها گزینه نابودی حزب الله را ملاک عمل خود قرار دادند و به لبنان حمله کردند ولی در نهایت وقتی که حزب الله از موشک های ضد ناو برای غرق کردن ناوهای آنها وهمچنین موشک های زمین به هوا برای شکار هواپیماها و هلیکوپتر هایشان و همچنین موشکهای ضد تانک برای نابودی تانک هایشان رونمایی کرد بلا فاصله آمریکایی ها و فرانسوی ها وارد عمل شدند و شروع کردند به حزب الله التماس کردن که آتش بس را بپذیرد و فقط اجازه دهد سربازان اسرائیلی زنده از لبنان خارج شوند.
روز گذشته هم حزب الله ای از موشکهای ضد هوایی خود برای سرنگونی چند پهباد اسرائیلی استفاده کرد تا روز قبل سخنرانی دبیر کل حزب الله به اسرائیلی ها بفهماند که چنین تسلیحاتی در اختیار دارد وهواپیماها و پهباد ها و هلیکوپتر های آنها در معرض سرنگونی این موشک ها می باشند.
حال باید دید که آیا طرف مقابل پیغام ها را شفاهی دریافت کرده یا اینکه نیاز به امتحان عملی دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала