اوکراین پهپادهای معروف ترکیه را تقریبا بی فایده نامید

© Photo / Social media page of BAYKARТурецкий БПЛА TB-3 Bayraktar
Турецкий БПЛА TB-3 Bayraktar  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2023
اشتراک
افسر اداره اطلاعات اوکراین: سخت می توان شرایطی را برای استفاده از پهپادهای بیرقدار پیدا کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ، ولادیمیر والوخ افسر اداره مرکزی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین پهپاد های بیرقدار (Bayraktar TB2) اوکراین را تقریبا بی فایده نامید.

نشریه Defence News اظهارات این نظامی اوکراینی که چندی پیش در جمهوری چک مطرح کرده بود را اینگونه نقل می کند: "در خصوص TB2، من نمی خواهم از کلمه "بی فایده" استفاده کنم، اما به سختی می توان شرایطی برای استفاده از آنها پیدا کرد".

این نظامی به این نشریه گفته است که این پهپادها هنوز مورد بهره برداری قرار می گیرند، اما در ابتدای درگیری در سال 2022 بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند و حملات بیشتری را صورت می دادند.
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
اعتراف ناتو: درخواست ها اوکراین از توان ما فراتر است
این در حالیست که بدلیل تقویت سیستم دفاعی روسیه، استفاده از آنها محدود شده است. بعنوان مثال، بنا بر مشاهده والوخ، آخرین پرواز TB2 حدود 30 دقیقه به طول انجامیده است.
روسیه در بهار سال گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала