اعتراف ناتو: درخواست ها اوکراین از توان ما فراتر است

© NATO ناتو و اوکراین
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
اشتراک
رئیس کمیته ناتو: درخواست های اوکراین در حوزه تسلیحات از امکانات این پیمان فراتر هستند.
به گزارش اسپوتنیک، دریادار راب بائر رئیس کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی در کنفرانس سالانه روسای ستادهای کل کشورهای عضو این پیمان اعلام کرد که درخواست های اوکراین برای ارسال تسلیحات و مهمات از میزان امکانات این ائتلاف فراتر می باشد.

وی اذعان کرد: "حجم تجهیزات نظامی و مهماتی که اوکراین درخواست می نماید، بسیار بزرگ می باشد...مقیاس و حجم های محصولات در حال استفاده در حال خروج از چارچوب توانایی های تولیدی ما می باشد".

بائر تصریح کرد که در حین ارائه کمک های نظامی به اوکراین توسط کشورهای ناتو، می بایست به خطرات مرتبط با آن برای دفاع از خود و امنیت پیمان به فکر افتاد. در این راستا وی از اعضای این پیمان خواست تا به شکل سریعتر و اثر بخش تر مشکلات در بخس توسعه توان تولیدی در حوزه نظامی را حل نمایند.
رئیس کمیته نظامی ناتو همچنین تاکید کرد که توانایی های تولیدی در این حوزه کمتر از میزان لازم می باشند و ارسال ها در حال ترمز می باشند و قیمت ها رشد می کنند. وی گفت که ممکن است که در این شرایط افزایش هزینه های دفاعی توسط متحدین بتواند عامل تقویت دفاع گردد.
پرچم ناتو و اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2023
نشست شورای ناتو-اوکراین در ماه اکتبر برگزار می شود
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، یک هدف قانونی برای روسیه خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو ، "نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه همچنین با آموزش پرسنل نظامی در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" مستقیماً در درگیری در اوکراین شرکت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала