گزارش و تحلیل

چرا حق دفاع از خود بر شرایط فعلی اسرائیل منطبق نیست؟

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Колючая проволока на заборе у набережной в районе Яффо в Тель-Авиве
Колючая проволока на заборе у набережной в районе Яффо в Тель-Авиве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2023
اشتراک
طبق قوانین بین المللی برخی مقامات اسرائیلی در حال حاضر در حال انجام جنایات جنگی و نسل کشی فلسطینی ها می باشند و گو اینکه امروزه به دلیل حمایت های آمریکا وغرب تصور می کنند می توانند هر کاری کنند وبه کسی حساب پس ندهند ولی باید توجه داشته باشند که روزی روزگاری این شرایط تغییر می کند و همه این جنایات در تاریخ ثبت می شود.
طبق قوانین و مقررات بین المللی کشورهای حق دفاع از خود در برابر کشورهای دیگر را دارند وحق دارند از هر ابزار و وسیله و تسلیحاتی که در اختیار دارند برای دفاع از خود استفاده کنند.
طبق همان قوانین بحث دفاع از خود محدود به مقررات و کنوانسیون های بین المللی می باشد و کشورها مجاز می باشند در مقابل نیروهای متهاجم به خود از خود دفاع کنند.

آمریکایی ها و برخی اروپایی ها مدام از حق اسرائیل برای دفاع از خود صحبت می کنند و امروزه آمریکایی ها نه فقط اظهار می دارند که هیچ خط قرمزی برای اسرائیل وجود ندارد بلکه حتی نیروهای ویژه خود را نیز به کمک اسرائیل فرستاده اند و انواع و اقسام تسلیحات غیر متعارف را در اختیار اسرائیل قرار داده اند تا اسرائیل از آن استفاده کند.

همچنین ناو های آمریکایی با رسد تحرکات نیروهای مقاومت در لبنان توسط ماهواره های آمریکایی اقدام به ارسال پهباد و هدف قراردادن نیروهای مقاومت درون خاک لبنان می نمایند، امری که به خودی خود تعرض به خاک کشوری که عضو سازمان ملل می باشد به حساب می آید.
طبق قوانین بین المللی نیروهای آمریکایی موجود در خاک سوریه و عراق نیروهای اشغالگر به حساب می آیند و مردم سوریه و عراق مجاز می باشند که بر علیه آنها به مقاومت بپردازند و طبق همان قوانین آمریکایی ها هیچ حقی برای دفاع از خود ندارند و فقط باید سرزمین های اشغال شده دیگران را ترک کنند.
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2023
اسرائیلی‌ها وادار به عقب‌نشینی شدند
در واقع نیروهای مقاومت هم از همین قانون بر علیه آمریکایی ها استفاده می کنند و به آنها در خاک سوریه و عراق حمله می کنند و تلافی همکاری آنها با اسرائیل را در می آورند و اگر دولت آمریکا واقعا دلواپس جان سربازان و یا شهروندان خود در منطقه می باشد به نظر می آید بهتر است اشغال خاک دیگران و تعدی به حاکمیت ملی آنها را متوقف کند و همچنین حمایت بی چون و چرای خود از اسرائیل را نیز متوقف سازد و مانند بقیه کشورهای جهان تلاش کند اسرائیل حق و حقوق فلسطینی ها را به رسمیت بشناسد و فلسطینی ها به حق و حقوق خود برسند.
اما اگر به اسرائیل برگردیم می بینیم که قانون بین المللی درباره کشورها صحبت کرده نه در باره مقابله کشوری عضو سازمان ملل با یک گروه سیاسی و یا مردم.
اول اسرائیل و آمریکا باید تکلیف خود را روشن کنند که حماس و جبهه مقاومت و کلا فلسطینی ها را به عنوان یک کشور قبول دارند و هنوز اصرار دارند که اینها یک گروه هستند.
چون بر اساس همان قوانین بحث گروه با کشور فرق دارد.
اگر اسرائیلیها و آمریکایی ها فلسطینی ها را به عنوان یک کشور قبول دارند باید قوانین بین المللی درباره کشورها را قبول کنند و طبق آن با فلسطینی ها تعامل کنند و اینگونه نیست که حق داشته باشند هر وقت دلشان می خواهد وارد محدوده مرزی خاک فلسطین شوند و به آنها تعدی کنند و شهروندان آنها را بکشند یا زخمی کنند یا کتک بزنند یا بازداشت کنند یا...

همچنین طبق همان قوانین ومقررات بین المللی اگر اسرائیل خود را یک کشور می داند باید طبق قوانین و مقررات بین المللی عمل کند و هیچ توجیه قانونی وجود ندارد که اگر زخم خورده از یک گروه مقاومت است، هر چه قدر این زخم عمیق و دردناک باشد و به هر کجا هم خورده باشد، بروند و غیر نظامیان را قتل عام کنند ویا به اماکن مذهبی و عبادتگاه ها و بیمارستان ها و مراکز سازمان ملل و... حمله کنند.

حتی ادعای آنها مبنی بر اینکه حماس زیر این مراکز تونل دارد توجیهی برای حمله به این مراکز به حساب نمی آید.
طبق قوانین بین المللی برخی مقامات اسرائیلی در حال حاضر در حال انجام جنایات جنگی و نسل کشی فلسطینی ها می باشند و گو اینکه امروزه به دلیل حمایت های آمریکا وغرب تصور می کنند می توانند هر کاری کنند وبه کسی حساب پس ندهند ولی باید توجه داشته باشند که روزی روزگاری این شرایط تغییر می کند و همه این جنایات در تاریخ ثبت می شود.
هیتلر هم روزی فکر می کرد که چون قدرتمند است می تواند هر کاری و هر جنایتی بخواهد انجام دهد و به هیچ کس حساب پس ندهد.
تاریخ نمونه های زیادی از این افراد را به خود دیده.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала