پرده برداری از اختلافات رئیس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین

© Sputnik / Ivan Rodionov /  مراجعه به بانک تصاویر روزنامه نگار آمریکایی نام جدیدی را برای ضد حمله ارتش اوکراین پیشنهاد کرد
روزنامه نگار آمریکایی نام جدیدی را برای ضد حمله ارتش اوکراین پیشنهاد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2023
اشتراک
رسانه: رئیس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در خصوص پایان ضد حمله دچار اختلاف نظر شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه انگلیسی The Times می نویسد که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور و والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در خصوص پایان دادن به ضد حمله دچار اختلاف نظر شده اند.

در این مقاله آمده است: "زالوژنی تاکید می کند که ضد حمله اوکراین تقریبا تمام شده و می بایست آن چه در اختیار هست را حفظ کرد و برای عملیات در سال آتی آماده شد. اما رئیس جمهور زلنسکی موافق نیست یا به آن اعتراف نمی کند".

به عقیده نویسنده این مقاله، رئیس رژیم کی یف درک می کند که تحمل کشورهای غربی بی پایان نیست. وی همچنین بدلیل عدم دستیابی به موفقیت های چشمگیر عملیات تابستانی نیروهای مسلح اوکراین ناامید شده است.
اسکات ریتر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2023
آخرین زور اوکراین در ضدحمله
نشریه The New York Timesدر ماه سپتامبر نوشته بود که نظامیان اوکراینی در حین ضد حمله نه تنها با تلفات وحشتناکی نه تنها در بین سربازان و تجهیزات روبرو شده اند بلکه توانسته اند قسمتی از خاک خود را هم از دست بدهند.
ضد حمله اوکراین در مسیرهای یوژنو دونتسک، آرتیوموفسک و اول از همه زاپوروژیه در 4 ژوئن آغاز شد. کی یف تیپ های آموزش دیده توسط ناتو را مجهز به فناوری غربی، از جمله تانک های معروف لئوپارد، مستقر کرد. همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در 21 ژوئیه اعلام کرد، نیروهای اوکراینی هیچ نتیجه ای ندارند و متصدیان غربی به وضوح از روند "ضدحمله" ناامید شده اند. در 4 آگوست، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که از آغاز حمله متقابل، در ژوئن تا ژوئیه، نیروهای اوکراینی بیش از 43 هزار نفر و بیش از 4.9 هزار سلاح را از دست داده اند. در میان تجهیزات نابود شده اوکراینی 26 هواپیما، 9 هلیکوپتر، 1831 خودروی زرهی شامل 25 تانک لئوپارد آلمانی، هفت تانک چرخدار AMX فرانسوی و 21 خودروی رزمی پیاده نظام بردلی آمریکایی بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала