قصد اوکراین برای دامن زدن به درگیری در قفقاز

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
اشتراک
در کی‌یف می خواهند علیه مسکو "جبهه دوم" را سازماندهی کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری در 26 اکتبر گفت که مقامات کی‌یف قصد دارند مقدمات درگیری های نظامی در قفقاز و پریدنسترویه را فراهم کنند.
به گفته او، در کی‌یف می خواهند علیه مسکو "جبهه دوم" را سازماندهی کنند.
وی در ادامه افزود: "آلکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، در پی نیات ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، که اخیراً گرجستان را فراخوانده بود عملیات نظامی مشابهی را آغاز کند، تماس مشابهی با مقامات مولداوی در این مورد داشت".
این دیپلمات همچنین معتقد است که نشست آتی در قالب کپنهاگ درباره اوکراین، که در 28 تا 29 اکتبر در مالت برگزار می‌شود، نتیجه قابل توجهی نخواهد داشت و هیچ چشم‌اندازی ندارد.
Митинг М. Санду Европейская Молдова - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2023
اتحادیه اروپا به دنبال ایجاد درگیری بین مولداوی و روسیه است
علاوه بر این، زاخارووا در ماه اوت توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که غرب همچنان مولداوی را به درگیری با روسیه سوق می دهد. وی خاطرنشان کرد که مسکو به کیشینف در مورد عواقب فاجعه بار چنین اقداماتی هشدار داده است. به عقیده او، مقامات مولداوی "کشور آن را به سمت پرتگاهی می کشانند که اوکراین، همسایه آن کشور در آن گرفتار است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала