Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

کشتار جمعی در ایالات متحده آمریکا

© AP Photo / Steven Senneتدابیر امنیتی بعد از حمله مسلحانه در لویستون آمریکا
تدابیر امنیتی بعد از حمله مسلحانه در لویستون آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
اشتراک
کشتار مسلحانه در لویستون تا کنون مرگبارترین قتل عام در ایالات متحده در سال جاری بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، در مجموع از ابتدای سال 2023 تاکنون 566 فاجعه از این دست در آمریکا رخ داده است که تعداد کشته شدگان آنها به 15000 نفر رسیده است.
سال 2023
10 آوریل، در تیراندازی در مرکز شهر لوئیزویل، کنتاکی ، پنج نفر کشته و شش نفر از جمله یک افسر پلیس زخمی شدند . مظنون تیراندازی خنثی شد.
27 مارس، سه کودک نه ساله و سه کارمند مدرسه، که حدود 60 سال سن داشتند، در تیراندازی در یک مدرسه محلی در نشویل ، آمریکا کشته شدند. تیراندازی توسط آدری هیل 28 ساله ، یک زن تراجنسیتی که از قبل حمله را طراحی کرده بود، انجام شد.
19 فوریه، تیراندازی در حین رژه در نیواورلئان رخ داد که منجر به زخمی شدن پنج نفر از جمله یک خردسال شد. یکی از قربانیان بعداً در بیمارستان جان باخت. پلیس یک مظنون را دستگیر کرد و دو قبضه سلاح در محل کشف کرد.
22 ژانویه، تیراندازی در یک استودیوی رقص در جشن سال نو چینی در مونتری پارک، کالیفرنیا رخ داد . 11 نفر کشته و حداقل 10 نفر زخمی شدند. مظنون خودکشی کرد.
ادامه خشونت مسلحانه و تیراندازی به سوی مردم  در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2023
14600 نفر قربانی خشونت‌های مسلحانه در آمریکا از ابتدای 2023
سال 2022
در 22 نوامبر، یک مهاجم ناشناس در یک فروشگاه Walmart در Chesapeake، ویرجینیا تیراندازی کرد . در نتیجه این حادثه حدود 10 نفر جان باختند. پلیس گفت مردی که تیراندازی کرد کشته شده است.
در شب 20 نوامبر، تیراندازی در یک بار در کلرادو اسپرینگز ( کلرادو ) رخ داد . در نتیجه این حادثه 5 نفر کشته و 19 نفر مجروح شدند.
روز 4 ژوئیه ، یک مهاجم ناشناس در هایلند پارک، حومه شیکاگو ، اندکی پس از شروع رژه روز استقلال ایالات متحده تیراندازی کرد . به گفته شاهدان عینی، او به تنهایی عمل کرده و چندین گلوله شلیک کرده است. در نتیجه این تیراندازی ۶ نفر کشته و ۲۴ نفر زخمی شدند. پلیس بعداً رابرت کریمو سوم 22 ساله را که یک "شخص مورد علاقه" و نه مظنون به حساب می آید، بازداشت کرد.
در 2 ژوئن، در شهر تولسا ( اوکلاهاما )، یک مرد سیاهپوست با یک تفنگ و یک تپانچه در محوطه یک مرکز پزشکی تیراندازی کرد . در این تیراندازی پنج نفر از جمله مرد مسلح مظنون که خودکشی کرد کشته شد. چند نفر دیگر مجروح شدند.
24 مه در Uvalde ( تگزاس ) سالوادور راموس در یک مدرسه ابتدایی تیراندازی کرد . مهاجم متعاقبا توسط پلیس کشته شد. در نتیجه تیراندازی 18 کودک و سه بزرگسال کشته و 17 نفر دیگر زخمی شدند. قبل از حمله به مدرسه، مظنون که با مادربزرگش درگیر شده بود، به او شلیک کرد و سپس با خودرو از صحنه جنایت گریخت.
در 14 می، در شهر بوفالو ( نیویورک )، مردی شروع به تیراندازی در قلمرو یک سوپرمارکت کرد که 10 نفر را کشت و سه نفر دیگر را مجروح کرد. مقامات مجری قانون گمان می کنند که این حمله با انگیزه نفرت نژادی بوده است. به گفته آنها، از ده کشته و سه مجروح در سوپرمارکت، 11 نفر سیاهپوست آمریکایی بودند و تیراندازی که بازداشت شد، مشخص شد که یک مرد سفیدپوست بوده است. مهاجم با لباس استتار، کلاه ایمنی، زره بدن، از تفنگ خودکار استفاده می کرد و در شبکه های اجتماعی پخش زنده داشت. او به قتل درجه یک متهم شد که حبس ابد دارد.
در 3 آوریل، یک تیراندازی جمعی در مرکز شهر ساکرامنتو ، کالیفرنیا رخ داد . شش نفر کشته و بیش از 10 نفر زخمی شدند. بازرسان بر این باور بودند که چند نفر پس از یک درگیری بزرگ تیراندازی کردند.
سال 2021
22 مارس 2021 در سوپرمارکت کینگ سوپرها در بولدر، کلرادو، ایالات متحده، یک تیراندازی دسته جمعی رخ داد. ده نفر از جمله یک افسر پلیس محلی در حال انجام وظیفه کشته شدند.] تیرانداز ادعا شده، احمد العلیوی العیسی 21 ساله ، پس از اصابت گلوله به پای راست دستگیر شد.
در 16 مارس 2021، تیراندازی در دو اسپا و یک سالن ماساژ در منطقه شهری آتلانتا، جورجیا، ایالات متحده رخ داد. هشت نفر کشته و یک نفر زخمی شد. مظنون، رابرت آرون لانگ 21 ساله، اواخر همان روز بازداشت شد.
در 15 آوریل 2021، یک تیراندازی جمعی در FedEx در ایندیاناپولیس، ایندیانا رخ داد. 9 نفر کشته شدند، از جمله تیرانداز، اسکات هول ، کارمند سابق براندون 19 ساله ، که خودکشی کرد. هفت نفر دیگر مجروح شدند.
پلیس آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
پلیس آمریکا عامل تیراندازی به سوی مردم در ایالت مین را شناسایی کرد اما او هنوز فراری است + عکس
سال 2017
در 28 سپتامبر 2017، استفان پادوک ، بازنشسته 64 ساله، از پنجره ای در طبقه 32 یک هتل در یک جشنواره موسیقی در لاس وگاس تیراندازی کرد. در نتیجه 58 نفر جان باختند و 489 نفر مجروح شدند.پدوک قبل از اینکه پلیس وارد اتاقش شود خودکشی کرد.
سال 2016
در 12 ژوئن 2016، در اورلاندو (فلوریدا) در کلوپ شبانه Pulse ، که عمدتاً توسط افراد دارای گرایش جنسی غیر سنتی بازدید می شد، 50 نفر کشته و 53 نفر دیگر زخمی شدند. به گفته پلیس، تیراندازی توسط یک مجرم مجرم به نام عمر متین 29 ساله آمریکایی ، پسر مهاجران از افغانستان انجام شده است. او در طوفان ساختمان حذف شد.
12 ژوئن 2016 در سال، عمر متین شهروند آمریکایی در کلوپ شبانه همجنس گرایان پالس در مرکز شهر اورلاندو تیراندازی کرد. در نتیجه این تیراندازی 50 نفر کشته و حداقل 53 نفر زخمی شدند. جنایتکار پس از گروگان گیری متین توسط نیروهای ویژه از بین رفت. این تیراندازی مرگبارترین تیراندازی در تاریخ مدرن ایالات متحده بود. پرزیدنت باراک اوباما این رویدادها را یک حمله تروریستی و یک اقدام نفرت‌انگیز خواند.
سال 2015
در 17 ژوئن 2015، یک مرد سفیدپوست با تپانچه در یک کلیسای اسقفی متدیست در چارلستون، کارولینای جنوبی تیراندازی کرد. در این حادثه 9 تن از سیاه پوستان از جمله یک کشیش کلیسا و یک سناتور ایالتی کشته شدند. روز بعد، تیرانداز ادعا شده، دیلن روف 21 ساله ، در شلبی، کارولینای شمالی دستگیر شد . به گفته مقامات، وی به دلیل تنفر نژادی مرتکب این جنایت شده است.
سال 2012
لانزا 20 ساله در 14 دسامبر 2012 در شهر نیوتاون آمریکا (کانکتیکات) به مادرش در خانه شلیک کرد و او را کشت. سپس در همان روز، 20 کودک 5 تا 7 ساله، شش بزرگسال را کشت و دو نفر را قبل از خودکشی در مدرسه ابتدایی سندی هوک زخمی کرد. لانزا از سندرم آسپرگر (نوعی خفیف اوتیسم که با اجتماعی شدن ضعیف مشخص می شود) رنج می برد.
تیراندازی در سینما
20 ژوئیه 2012 در مجاورت دنور (کلرادو) در سالن سینمای قرن شفق قطبی، در اولین اکران فیلم جدید بتمن "شوالیه تاریکی برمی خیزد"، یک فرد ناشناس شروع به پرتاب نارنجک های گاز اشک آور به سمت تماشاگران کرد و سپس به سمت تماشاگران تیراندازی کرد. 12 نفر کشته و 38 نفر از جمله یک کودک سه ماهه زخمی شدند. مظنون این تیراندازی، جیمز هلمز 24 ساله آمریکایی، بازداشت شد. او پس از تیراندازی به مردم، خود را جوکر شرور نامید. او برای اینکه بیشتر شبیه این روانشناس معروف شود، حتی قبل از قتل عام سینما موهای خود را قرمز رنگ کرد.
سال 2009
جیورلی وانگ ویتنامی آمریکایی که تابعیت خود را دریافت کرده بود به مرکز مهاجرت انجمن مدنی آمریکا تیراندازی کرد. در نتیجه این تیراندازی ۱۳ نفر کشته و ۴ نفر دیگر زخمی شدند. خود وونگ پس از این حادثه به خود شلیک کرد.
سال 2007
در 16 آوریل 2007، دانشجوی کالج چو سونگ هی، که در آن زمان 23 سال داشت، دو حمله جداگانه را انجام داد، یکی در پردیس فناوری ویرجینیا و دیگری در دانشگاه ایالتی بلکسبورگ . در نتیجه این حمله 32 نفر کشته، 17 نفر مجروح و 6 نفر دیگر در هنگام پریدن از پنجره ها به بیرون در تلاش برای فرار زخمی شدند. خود تیرانداز خودکشی کرد.
سال 1999
در 20 آوریل 1999، در لیتلتون، کلرادو، دو دانش آموز اریک هریس و دیلن کلبولد به کلمباین آمدند. بالا مدرسه با دو تفنگ ساچمهای اره شده - در کمتر از یک ساعت 13 نفر را کشتند و 24 نفر را زخمی کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала